Override in-built functions
Fra : Frowning Freezer

Dato : 14-09-04 18:54

Kan det ikke lade sig gøre at lave overrides af indbyggede funktioner
såsom af date() og die()?

Hvis jeg prøver at skrive function &date() { siger den "Cannot
redeclare date()" og hvis jeg prøver det samme med die() siger den
"parse error, unexpected T_EXIT, expecting T_STRING".... så det er
måske bare mig der kræver lidt for meget.....?!

Fra : Jonathan Holst

Dato : 14-09-04 18:56

Frowning Freezer wrote:
> [...]
> "parse error, unexpected T_EXIT, expecting T_STRING".... så det er
> måske bare mig der kræver lidt for meget.....?!

Hvori ligger problemet med at kalde den noget andet?

At prepende den med _ er en populær ting (_date() altså).

--
Jonathan Holst - http://holst.biz/
"Black holes is where God divided by zero"

Fra : Frowning Freezer

Dato : 14-09-04 22:18

>Hvori ligger problemet med at kalde den noget andet?

Fordi jeg har en pæn sjat kode som allerede bruge disse funktioner og
som jeg godt kunne tænke mig at undgå at skulle gå igennem

>At prepende den med _ er en populær ting (_date() altså).

Det virker lidt "system"-agtig med den underscore siden, ligesom
$_POST osv. ... men at override en indbygget funktion er jo også lidt
"system"-agtigt....!

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-04 06:37

Frowning Freezer wrote:

> Fordi jeg har en pæn sjat kode som allerede bruge disse funktioner og
> som jeg godt kunne tænke mig at undgå at skulle gå igennem

Search and replace + krydse dine fingre - og der findes programmer som
kan gører det i flere filer afgangen... så kan det gøres på ½-2 sekunder
alt efter hastigheden af din computer. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Frowning Freezer

Dato : 15-09-04 11:06

>Search and replace + krydse dine fingre - og der findes programmer som
>kan gører det i flere filer afgangen... så kan det gøres på ½-2 sekunder
>alt efter hastigheden af din computer. :)

Er du rigtig klog mand!! Sådanne arbitrære handlinger tør jeg ikke
udføre på min kode uden jeg er HELT sikker på at der kun sker det der
må ske!! :) Men ja, med lidt test søgninger og brug af regular
expressions, så var ideen jo ikke helt umulig. Jeg bruger ofte
search/replace i flere filer adgang når jeg arbejde i HomeSite og det
er bare en lækker ting - men helst inden for et begrænset scope eller
en fool proof matching!

Fra : Kim Emax

Dato : 15-09-04 22:34

Frowning Freezer wrote:

> [...]
> search/replace i flere filer adgang når jeg arbejde i HomeSite og det
> er bare en lækker ting - men helst inden for et begrænset scope eller

Ja, nu er date nok en RET uheldig funktion at lave den søg/erstat med, men
du kunne jo starte med at greppe efter date( og pipe det i en fil og tjekke
denne for evt. steder, der _ikke_ skal erstattes.

Jeg har før brugt denne til ændring af en funktion:

for FILE in *.sql
do
sed 's/mysql_query/db_query/g' <${FILE} >${FILE}.tmp && mv -f
${FILE}{.tmp,}
done

og det er jo ikke værre end at du har lavet en backup, hvis det skulle gå
helt galt, vel?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Frowning Freezer

Dato : 19-09-04 08:52

> [...]
>done
>
>og det er jo ikke værre end at du har lavet en backup, hvis det skulle gå

Ja, med lidt tests og regular expressions og lidt tid er det også
nogenlunde det jeg har gjort. Så ja, det er fint! :)