Dual head - hvilket grafik kort
Fra : Jan Birk

Dato : 14-09-04 17:51

Efter at have fået en skærm tilovers , kunne jeg godt tænke mig at
lave en dual-head på FC2.

Jeg har et on-board grafikkort: Intel 865

Hvilket grafikkort bør jeg købe for at få den næste skærm til at virke
med den første (17" Samsung fladskærm, den næste er en AOC 17" flad)

På forhånd tak

/Jan

Fra : Martin Heller

Dato : 14-09-04 20:36

Jan Birk wrote in <ci779n$2u5b$1@news.cybercity.dk>:

> Hvilket grafikkort bør jeg købe for at få den næste skærm
> til at virke med den første (17" Samsung fladskærm, den
> næste er en AOC 17" flad)

Det ved jeg ikke men jeg kører dual-head på et Matrox G550.
Det virker uden problemer. Jeg kører Mandrake 9.2, men det
skulle ikke spille nogen rolle. Der er dog ikke to DVI
udgange - hvis det er et krav.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-09-04 20:59

On 2004-09-14, Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote:
> Efter at have fået en skærm tilovers , kunne jeg godt tænke mig at
> lave en dual-head på FC2.

Jeg har dualhead på et g450. Funker perfekt. Dog er second head ikke med xv
extension, hvorfor der ikke kan afspilles video streams dertil.

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-09-04 17:26

In article <ci779n$2u5b$1@news.cybercity.dk>, Jan Birk wrote:
> [...]
>
> Hvilket grafikkort bør jeg købe for at få den næste skærm til at virke
> med den første (17" Samsung fladskærm, den næste er en AOC 17" flad)

Radeon kort har som regel dual-head. Så hvis du skal spille 3D
spil, så er det en retning at gå.