Levende foder - Mysider
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 14-09-04 17:35

Ved ikke om det er almindeligt brugt, men mine fisk er overordentlig
begejstrede herfor. Har faktisk endnu ikke set fisk der ikke kan lide dem,
dette gælder også mine sumpskildpadder.

Mysider er små krebsdyr, der lever i saltvand/brakvand og er på samme
størrelse som en myggelarve og ligner i det hele taget en myggelarve
temmeligt meget, selvom den svømmer helt anderledes.
Og på denne årstid er der ihvertfald hvor jeg bor - sydsjælland - sværme af
dem tæt inde under land i stille vige og bugter og her kan de indfanges med
et dafnienet.
Skulle der være noget til hinder i at fodre med disse små kræ?

http://www.fluefiskersiden.dk/?ACT=5&content=28&id=1&mnu=1

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Martin Heller

Dato : 14-09-04 20:41

Michael Christoffersen wrote in
<ci76it$2tff$1@news.cybercity.dk>:

> Ved ikke om det er almindeligt brugt,

Det er det. De kan såmænd købes i de fleste
akvarieforretninger som frostfoder.

> Skulle der være noget til
> hinder i at fodre med disse små kræ?

Nej. Det er et rigtigt godt foder til mange fisk. Fang en
ordentlig portion og frys dem ned i tynde plader (~½cm) ved
at putte et par håndfulde i en frysepose.

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-09-04 22:45

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ordentlig portion og frys dem ned i tynde plader (~½cm) ved
> at putte et par håndfulde i en frysepose.

Inden de fryses ned læges de lige på en avis eller andet sugende papir.
Når de så er let tøre, men stadig i live fryses de ned. Når man så skal
fodre med dem er de meget lettere
at få fra hinanden end hvis de er frosset ned våde.

Carsten

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 15-09-04 06:45

"Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> fodre med dem er de meget lettere
> at få fra hinanden end hvis de er frosset ned våde.

Hej Carsten og Martin,

Tak for rådene.
Jeg vil benytte mig af dem, idet jeg kan huske fra tidligere år, at det er
meget sæsonbetonet hvor mange der er af dem.

mvh
Michael

Fra : Jasper Norman

Dato : 15-09-04 22:16

Kan jeg snuppe nogle af disse ved Vesterhavet?

Mvh

Jasper

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:ci76it$2tff$1@news.cybercity.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-09-04 17:16

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg snuppe nogle af disse ved Vesterhavet?

I princippet kan du godt, men det kræver at du finder et sted hvor ikke er
alt for uroligt, f.eks en lysbåde havn eller ligende.

Carsten