Zyxel Prestige 650R-31: web interface prob~
Fra : Zilla

Dato : 14-09-04 17:35

Hej.
Allerførst vil jeg lige sige at jeg ikke er sikker på om det er det
rigtige sted jeg poster denne besked. Hvis det er det forkerte sted så
bare sig det.
Dernæst: Jeg har et problem med min Zyxel Prestige router. Efter en
opgradering af firmwaren kan jeg ikke få adgang til web-interfacet.
Jeg kan sagtens få adgang via console porten, men når jeg forsøger at
bruge web-interfacet virker brugernavn og password ikke. Er der nogen
der kan hjælpe mig med det?
Hilsen Jesper.

PS.: Hvis du vil skrive til mailadressen, så husk at slette de store
bogstaver.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-04 19:06

Zilla skrev:

>Allerførst vil jeg lige sige at jeg ikke er sikker på om det er det
>rigtige sted jeg poster denne besked. Hvis det er det forkerte sted så
>bare sig det.

news:dk.edb.netvaerk er den rigtige gruppe til spørgsmål om
routere.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-09-04 20:18

I indlægget <3a7dbfda.0409140835.53932fda@posting.google.com> skrev Zilla:
> [...]
> Jeg kan sagtens få adgang via console porten, men når jeg forsøger at
> bruge web-interfacet virker brugernavn og password ikke. Er der nogen

Hvilken IP adresse prøver du at forbinde til? Hvilken ip får din
lokale PC?

Hvor har du firmwaren fra? Hvis det er på zyxels side så sidder web
interfacet på port 80. user/pass er sikker blevet sat til admin/1234

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Zilla

Dato : 15-09-04 12:25

> Hvilken IP adresse prøver du at forbinde til? Hvilken ip får din
> lokale PC?

Jeg prøver at forbinde til 192.168.1.1:8008 og min lokale PC får
192.168.1.33.

> Hvor har du firmwaren fra? Hvis det er på zyxels side så sidder web
> interfacet på port 80. user/pass er sikker blevet sat til admin/1234

Jeg har fået firmwaren fra zyxels side, men har ændret porten til 8008
via console-porten. Jeg har også prøvet at bruge admin/1234. Den
virker heller ikke.

Hilsen Jesper

Fra : Hans

Dato : 15-09-04 13:41

Zilla wrote:

> [...]
>
> Jeg har fået firmwaren fra zyxels side, men har ændret porten til 8008
> via console-porten. Jeg har også prøvet at bruge admin/1234. Den

Har du indlæst både .rom og .bin filen?

Hvis det stadigvæk driller, så prøv og nulstille routeren med reset bagpå.

Hans

Fra : usenet

Dato : 15-09-04 13:27

"Zilla" <denTISJJGLVCObedste2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan sagtens få adgang via console porten, men når jeg forsøger at
> bruge web-interfacet virker brugernavn og password ikke. Er der nogen

Sjovt nok så oplevede jeg det samme igår efter en firmware upgrade. ??
har også prøvet med admin/1234.
Men får blot denne bsked,

Protected object
This object on the RomPager server is protected.

Fint nok med firmware upgrade som forhindrer en i ar få forbindelse til ens
router.

Dan

---

Fra : Dorph

Dato : 15-09-04 22:39

"Zilla" <denTISJJGLVCObedste2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg kan sagtens få adgang via console porten, men når jeg forsøger at
> bruge web-interfacet virker brugernavn og password ikke. Er der nogen

Det samme problem var jeg ude for i sidste uge - ingen
kontakt via webinterface, men ingen problemer via
telnet. Jeg kunne efter en reset af routeren komme
i kontakt med webinterface, men efter et par timer
døde den igen. Efter kontakt til support (cc) fik jeg tilsendt
en ny router. Det lød som om support havde haft det
problem mange gange, så mon ikke det er noget
der sker jævnligt med den router.

Dorph

Fra : Zilla

Dato : 16-09-04 23:48

> Har du indlæst både .rom og .bin filen?

Ja jeg har prøvet at indlæse begge filer, uden resultat.

> Hvis det stadigvæk driller, så prøv og nulstille routeren med reset bagpå.

Jeg har også prøvet dette uden held.

> [...]
> en ny router. Det lød som om support havde haft det
> problem mange gange, så mon ikke det er noget

Jeg prøver at kontakte support og høre hvad de siger.
Tak for hjælpen allesammen.
Zilla

Fra : Zilla

Dato : 21-09-04 13:31

Jeg ville bare lige sige at mit problem er løst. Jeg prøvede at
indlæse både .rom og .bin filerne igen og så virkede det.
Endnu engang tak for hjælpen.
Zilla