Opretning af diskussionsfora
Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 14-09-04 16:55

Hej...

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man opretter
diskussionsfora eller, som kan henvise mig til nogle sider, hvor
der står lidt mere udførligt om emnet?

Med håb på hjælp

Venlig hilsen,
Silas Boye Nissen
www.cmforum.dk
www.sporvognsrejser.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 17:03

Silas Boye Nissen wrote:

> Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man opretter
> diskussionsfora eller, som kan henvise mig til nogle sider, hvor
> der står lidt mere udførligt om emnet?

Vil du lave det fra grunden eller leder du efter et færdiglavet?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : AlleyKat

Dato : 15-09-04 01:44

"Anders Lund" skrev:

> Vil du lave det fra grunden eller leder du efter et færdiglavet?

Hvis det må være færdiglavet, prøver vi at forklare det så forståeligt som
muligt på http://phpbb2.dk (phpBB). Og der findes i øvrigt rigtig rigtig
mange alternativer, jeg kender dog ikke lige et dansk site der diskuterer
forumsoftware sådan bredt. Men du kan jo kigge dig om i den danske
forumverden og se hvad du kan li' - http://www.forumportalen.dk/ har en stor
samling links til forskellige fora om alverdens ting og af alverdens typer.

MvH
AlleyKat

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 15-09-04 09:33

Anders Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Vil du lave det fra grunden eller leder du efter et færdiglavet?

Hej Anders

Hvis jeg har mulighed for det, vil jeg nok helst lave det fra grunden.

Silas

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-04 14:06

Silas Boye Nissen wrote:

> Hvis jeg har mulighed for det, vil jeg nok helst lave det fra grunden.

Hvis du er ny i det, så start med noget simpelt. Fx kunne du have en
tabel som indeholdte overskrifter og en tabel som indeholdte indlægene
med henvisning til tabellen med overskrifter.
Så handler det bare om at lave de korrekte dataudtræk og vise dem pænt. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 16-09-04 07:22

> [...]
> tabel som indeholdte overskrifter og en tabel som indeholdte indlægene
> med henvisning til tabellen med overskrifter.

Jamen f.eks. med tilføjelse af indlæg er det noget, jeg skal gøre selv via
f.eks HTML hver gang en tilføjer et indlæg, er det ikke muligt at få
computeren til selv at tilføje indlægget i oversigten? Hvordan laver man
sådan noget?

Venlig hilsen,
Silas Boye Nissen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 08:41

Silas Boye Nissen wrote:

> [...]
> f.eks HTML hver gang en tilføjer et indlæg, er det ikke muligt at få
> computeren til selv at tilføje indlægget i oversigten? Hvordan laver man

Undskyld jeg siger det, men.... oh my god!

Selvfølgelig skal alle indlægene og overskrifter vises automatisk. Det
er jo netop det der er det smarte ved PHP - dynamiske hjemmesider. Dvs.
du har en side som viser alle overskrifterne. Denne side henter
overskrifterne fra databasen og viser dem i en flot tabel med links til
den næste side, som er en side som viser de kommentar, som henviser som
er tilføjet til den bestemte overskrift. Disse kommentar bliver stillet
op i en flot tabel, helt automatisk.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 16-09-04 13:15

> [...]
> den næste side, som er en side som viser de kommentar, som henviser som
> er tilføjet til den bestemte overskrift. Disse kommentar bliver stillet

Ja, ja. Det ved jeg godt at man kan, men jeg ved ikke hvordan. Kan du svare mig
på det?

Venlig hilsen,
Silas Boye Nissen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 13:44

Silas Boye Nissen wrote:

> Ja, ja. Det ved jeg godt at man kan, men jeg ved ikke hvordan. Kan du svare mig
> på det?

Ja, jeg kan svare dig, men gider ikke.

Jeg tror heller at du bør gå i gang med at lære PHP - start med noget
mindre. Find nogle toturials på nettet. Webcafe har vist nogle eller køb
en bog eller et IDG hæfte.

Hvis det skal gå hurtigt, så kig på nogle eksisterende fora. Prøv at
høre Christian Hjort om du ikke kan få en kopi af hans, som du så kan se
hvordan tingene fungere i. Du bør ikke tage et af de store fora og kigge
efter, når du er hel ny på området.

Jeg gider bare ikke at bruge min tid på at give dig basis undervisning i
PHP, når der findes så meget stof om emnet alle mulige steder. Der er
ikke noget fansy i at udskrive en liste med PHP.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 16-09-04 18:28

> [...]
> PHP, når der findes så meget stof om emnet alle mulige steder. Der er
> ikke noget fansy i at udskrive en liste med PHP.

Jeg kender godt til opbygningen af funktioner med PHP. Jeg har selv brugt funktionen
include{} rigtig meget. Men skal nu oprette nogle fora, og ved ikke, hvordan jeg
skal gøre. Du har ikke et link, du kan henvise mig til?

Men ellers mange tak for din hjælp.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-09-04 18:48

Silas Boye Nissen skrev:

> [...]
>include{} rigtig meget. Men skal nu oprette nogle fora, og ved ikke, hvordan jeg
>skal gøre. Du har ikke et link, du kan henvise mig til?

De fleste bruger et færdigt og her er http://www.phpbb.com/ meget
populært.
--
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 16-09-04 22:15

Silas Boye Nissen wrote:

> Jeg kender godt til opbygningen af funktioner med PHP. Jeg har selv brugt funktionen
> include{} rigtig meget.

Hmm... nu er include() heller ikke den vildeste funktion.

> Men skal nu oprette nogle fora, og ved ikke, hvordan jeg
> skal gøre. Du har ikke et link, du kan henvise mig til?

http://www.webcafe.dk/artikler/php/

Kig evt. på "Simpel gæstebog i PHP/MySQL" artiklen, som kan vise dig
hvordan du udskriver indholdet af en tabel ud til nettet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 17-09-04 07:48

> [...]
>
> Kig evt. på "Simpel gæstebog i PHP/MySQL" artiklen, som kan vise dig
> hvordan du udskriver indholdet af en tabel ud til nettet.

Tak for dit svar. Jeg har fået løst mit problem.

Venlig hilsen,
Silas Boye Nissen

Fra : Christian Hjort

Dato : 14-09-04 17:13

Silas Boye Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man opretter
> diskussionsfora eller, som kan henvise mig til nogle sider, hvor

Hmmm hvor stort og komplekst skal det være?

har selv lavet noget http://stormdk.frac.dk/forum/index.php dette
er ikke noget stort fancy phpBB forum, men hva man kan
debattere.

Kan godt sende dig den mappe, selvfølgelig mod et link tilbage til
min side, og der følger pt. intet admin system med, men er ved at
udvikle det.