MS Windows
briani 27239
W.98 defragmenteringen stopper ved 2%
Fra : Iver Jensen

Dato : 14-09-04 15:15

Min ven har en PC med W.98SE

Ved defragmentering stopper processen ved 2% ???

Min datter har samme problem, her stopper processen ved 10%

Er der nogen der ved/har et bud på, hvordan dette afhjælpes.

hilsen Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-04 15:42

Iver Jensen skriver:

> Er der nogen der ved/har et bud på, hvordan dette afhjælpes.

Prøv at start op i fejlsikret tilstand

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John

Dato : 14-09-04 15:55

"Iver Jensen" skrev i en meddelelse

> Min ven har en PC med W.98SE
>
> Ved defragmentering stopper processen ved 2% ???
>
> Min datter har samme problem, her stopper processen ved 10%
>
> Er der nogen der ved/har et bud på, hvordan dette afhjælpes.

Jeps.

Check evt først maskinerne for virus og spyware, og lav en diskoprydning.

I Win98 skal man ved defragmentering lukke alle kørende programmer, incl
antivirus og firewall. Check med alt+crtl+delete, at kun Explorer og Systray
kører. (Husk at hive stikket til internettet ud!)

Defrag af win98 tager dog alligevel evigheder, så jeg har til min win98-2
valgt et andet og langt hurtigere defrag program, der virker uanset kørende
programmer. Diskeeper Lite er gratis, og kan hentes her:
http://www.majorgeeks.com/download1207.html

Mvh John

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 16:19

Iver Jensen wrote:
> Min ven har en PC med W.98SE
>
> Ved defragmentering stopper processen ved 2% ???

Mener at de første 2-3 procenter bruges til at kører scandisk.

> Min datter har samme problem, her stopper processen ved 10%

Efter scandisk er kørt, bruges procenterne op til 10% til at analysere
indholdet af disken, for at "lægge en plan". Derfor kan det godt gå i
stå ved 10%.

> Er der nogen der ved/har et bud på, hvordan dette afhjælpes.

Grunden til at den stopper kan skyldes at der skrives til harddisken.
Lige så snart dette sker, bliver defragmenteringsprogrammet nød til at
genstarte. Scandisk og analyseringen bliver gjort til ende HVER gang der
skrives til harddisken, så det er splid arbejde den udfører. Hvis der så
er et program som skriver til disken hvert minut, så genstarter den hele
tiden.

Derfor er det en god idé som John også skriver, at lukke alle programmer
ned inden man starter eller som Klaus skriver, at starte op i fejlsikret
tilstand. Brug af alternative defragmentationsværktøjer er også en mulighed.

Det skal dog siges at det er 4 år siden at jeg skrottede Windows 98, så
det kan godt være at jeg husker forkert.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk