Bestem modtager ud fra imput i form
Fra : kimweltz

Dato : 14-09-04 14:25

Jeg står og skal lave en mailform i asp, som jeg ikke har været
ude for før. Jeg er godt kendt i asp, og jeg ved hvad den skal
gøre, dog ved jeg helt konkret ikke hvordan jeg skal skrive det,
så jeg søger konkrete direkte kodemuligheder til ideen.

Jeg har en form som bliver sendt til et aspscript der sender den
til en modtager. Men nu skal formen udvides så brugeren kan vælge
mellem 4 modtagere, alså hvilken af modtagerne resultatet af
formen skal sendes til.

Hvordan dælen klarer jeg den?

På Forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 14-09-04 15:15

"kimweltz" <kim@wazted.dk> wrote in message
> [...]
> til en modtager. Men nu skal formen udvides så brugeren kan vælge
> mellem 4 modtagere, alså hvilken af modtagerne resultatet af

lav en select og få scriptet til at sende til den der er valgt.

Fra : Jens Poulsen

Dato : 14-09-04 18:12

Hej

> [...]
> til en modtager. Men nu skal formen udvides så brugeren kan vælge
> mellem 4 modtagere, alså hvilken af modtagerne resultatet af

Lav en alm. html select-box, som du f.eks. kalder strEmail
<select name="strEmail" size="1">
<option value="test1@test.dk">Jensen 1</option>
<option value="test2@test.dk">Jensen 2</option>
<option value="test3@test.dk">Jensen 3</option>
</select>

Når har postet formularen, henter du værdien til dit script ved at bruge
kommandoen Response.Request("strEmail")

Mvh.
Jens

Fra : kimweltz

Dato : 15-09-04 09:38

Tak for svarene!

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 16:07

> [...]
> </select>
>
> Når har postet formularen, henter du værdien til dit script ved at bruge

Er der en der gider at skære det en lille smule ud i pap....
Man kan vel ikke bare skrive:
<input type="hidden" name="recipient"
value=<%Response.Request("strEmail")%>> i sin form.
Og så lave en alm. html select-box....?
Eller hva?
Jeg får nemlig fejlen:
Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
Object doesn't support this property or method: 'Request'

På forhånd tak
Gert Simonsen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-09-04 16:28

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

"Gert Simonsen" <gsimonsnabelaadoptioner.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg får nemlig fejlen:
> Microsoft VBScript runtime error '800a01b6'
> Object doesn't support this property or method: 'Request'

du skal altså først hente værdien som kommer ud af strEmail

strAdresse = request.form("strEmail")

du kan så skrive emailadressen ud <%=strEmail%>

Fra : *XxX*

Dato : 15-09-04 17:02

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> wrote in message

> [...]
>
> du skal altså først hente værdien som kommer ud af strEmail
>
> strAdresse = request.form("strEmail")
>
> du kan så skrive emailadressen ud <%=strEmail%>

der er da ingen grund til at bruge kræfter på at smide det over i en
variabel nå det er så simpel.

Fejlen var jo bare fordi han havde skrevet Response.Request("") som ikke
findes men hedder Request.Form("") som du skriver.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 22:41

> Fejlen var jo bare fordi han havde skrevet Response.Request("") som ikke
> findes men hedder Request.Form("") som du skriver.

Hmmmmm???
Jeg kan ikke rigtigt få det til at virke.

Jeg skriver:
<input type="hidden" name="recipient" value=<%Request.Form("strEmail")%>>

og min select-box:
<select name="strEmail" size="1">
<option selected>Vælg modtager</option>
<option value="gsimon@adoptioner.dk">gsimon</option>
<option value="gert@mallin.dk">gert</option>
<option value="test3@test.dk">Jensen 3</option>
</select>

Jeg får blot fejlen:
Error: No Recipient

Hilsen Gert Simonsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 08:35

> Jeg skriver:
> <input type="hidden" name="recipient" value=<%Request.Form("strEmail")%>>

> [...]
Er ovenstående ikke rigtigt, eller er der en anden måde man kan lave det?

Hilsen Gert Simonsen

Fra : *XxX*

Dato : 19-09-04 10:26

value=<%Request.Form("strEmail")%>>

> Er ovenstående ikke rigtigt, eller er der en anden måde man kan lave det?

Har du lavet det på samme side???

du kan jo ikke hente en varibel der ikke er defineret endnu, det hele skal
først en tur forbi serveren for at det virker, hvis du ikke har den mulighed
skulle du bruge noget client script.