S(øges) : IP telefoni adapter
Fra : Qbic - [6400]

Dato : 14-09-04 13:50

Er der nogen her i gruppen der ved om man selv kan bikse en IPtelefoni
adapter sammen
evt et link til et diagram eller lignende.

/ Qbic

Fra : Sørensen

Dato : 14-09-04 19:16

aaaaaaaaaaahheh den bliver hvist svær.... men jeg har een Du kan købe for
500kr

vh.
Sørensen

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 15-09-04 02:48

Nope, har måske fundet alternativt til det ½ af 500 kr.

/ Qbic

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-09-04 15:26

> Nope, har måske fundet alternativt til det ½ af 500 kr.

Noget du vil fortælle mere om?

--
Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-09-04 16:43

In article <ci6pcr$2eei$1@news.cybercity.dk>, Qbic - [6400] wrote:
> Er der nogen her i gruppen der ved om man selv kan bikse en IPtelefoni
> adapter sammen
> evt et link til et diagram eller lignende.

Ja, du starter med en computer, hertil et kort med en telefonport
eller 2 til telefonerne, og så lige et headset til at slutte
af. Og så en gang software.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 15-09-04 18:08

Hej,

Dette bliver da næppe biligere end en 500 kr. ??
Og fylder lige en andelse mere (selvom det ikke var en del af spørgsmålet)

/Hans-Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-09-04 19:09

In article <ci9ssk$2k7t$1@news.cybercity.dk>, Hans-Henrik Andresen wrote:
> Hej,
>
> Dette bliver da næppe biligere end en 500 kr. ??
> Og fylder lige en andelse mere (selvom det ikke var en del af spørgsmålet)

Du har muligvis en gammel maskine stående = gratis.
Kortet med telefonstik koster nok noget, der skal leveres
70V ud til telefonerne.

Software (Asterix) er gratis.

Strømforbruger på 75-100 kr/måned gør at den på sigt er dyrere
end en rigtig boks. Ved ikke hvor meget CPU der kræves for at
digitalisere lyd, eller om det kan klares på POTS kortet.

Fra : John

Dato : 21-09-04 15:05

meddelelse news:slrnckgoo0.g0.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Ja, du starter med en computer, hertil et kort med en telefonport
> eller 2 til telefonerne, og så lige et headset til at slutte
> af. Og så en gang software.

Hvordan kan den løsning sammenlignes med en IP adapter der ikke kræver en
tændt PC - jeg forstår ikke?

/John

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-09-04 20:59

In article <cipcaq$b6g$1@news.net.uni-c.dk>, John wrote:
> [...]
> meddelelse news:slrnckgoo0.g0.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Hvordan kan den løsning sammenlignes med en IP adapter der ikke kræver en

Hvad er forskellen på en gammel PC og en Sipura boks ?
Der er lidt med størrelsen, men en gammel PC kan du køre med passiv
køling, og den æder nok ikke nær så meget strøm som en moderne PC.

En Sipura boks, eller en Router, eller en GPS eller en mobiltelefon
er alle computere med forskelligt brugerinterface. Ja det er et
digital kamera også - Der kører faktisk noget DOS agtigt på de
fleste Canon modeller.

Hvor går din grænse ? En XBox er en almindelig 700MHz PIII PC, som kan
køre både Linux og Windows. Den har endog en harddisk.

Min wireless router, Linksys WRT54G, har en broadcom CPU, men den
kører Linux, og jeg har kildekoden så jeg kan rette, og lægge andre
programmer på den, eksempelvis kryds-og-bolle, skak m.m.

Så ja, jeg mener en Sipura boks, som også kører et styresystem dog
en webserver m.m. er en PC.

Fra : John

Dato : 22-09-04 13:47

meddelelse news:slrncl11vj.lq.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
> programmer på den, eksempelvis kryds-og-bolle, skak m.m.
>
> Så ja, jeg mener en Sipura boks, som også kører et styresystem dog

Sorry jeg havde misforstået udtrykket IP adapter - de adaptere jeg har
arbejdet med hedder handystream eller lign. modeller - de gør ikke andet end
at konverete til et analog signal som "almindelige" telefoner kan forstå.
Der behøves jo ingen PC.

Mvh
John

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 15-09-04 21:07

Skal nok skrive et indlæg om ca. 14 dage, skal lige have det samlet og
testet.

/ Qbic

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-10-04 14:09

> Skal nok skrive et indlæg om ca. 14 dage, skal lige have det samlet og
> testet.

Har jeg overset et indlæg (i en anden gruppe?)? Eller blev det ikke til
noget alligevel?

--
Michael
http://www.ligegyldigenyheder.dk - her er det agurketid året rundt