Billed - alt tekst og danske citationstegn
Fra : Tine Müller

Dato : 14-09-04 12:16

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan benytte ovenstående? Når jeg
gør dette bliver al teksten efter (") slettet.
F.eks. vil jeg i en alt-tekst til et billed skrive: Tegning af "Furesøen" og
i alt-teksten vises så kun teksten Tegning af. Måske er man så nødt til at
skrive ' istedet for "?

Hvis man validerer ens side http://validator.w3.org/ bliver man jo gjort
opmærksom på alle de billeder som mangler "alt-tekst".

/Tine

Fra : Kristian Thy

Dato : 14-09-04 12:17

Tine Müller uttered:
> [...]
> i alt-teksten vises så kun teksten Tegning af. Måske er man så nødt til at

Prøv med alt='Tegning af "Furesøen"'

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt
http://home.att.net/~jbcole/humor/Microsoft_patents.htm

Fra : Tine Müller

Dato : 14-09-04 12:48

"Kristian Thy" skrev
> Prøv med alt='Tegning af "Furesøen"'

Tak for dit forslag, men det virker ikke.
Har det virket for dig, siden du foreslår dette eller har du læst om det et
sted?

/Tine

Fra : Kristian Thy

Dato : 14-09-04 13:03

Tine Müller uttered:

> Tak for dit forslag, men det virker ikke.
> Har det virket for dig, siden du foreslår dette eller har du læst om
> det et sted?

Virker fint for mig i Internet Exploder 6.0.2900 og Mozilla 1.7.1.

\\kristian

Fra : Michael Haase

Dato : 14-09-04 12:47

Tine Müller skrev:
> Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan benytte ovenstående? Når jeg
> gør dette bliver al teksten efter (") slettet.

Jeg plejer at skrive " i stedet for " i selve teksten, så det i dit
tilfælde bliver alt="Tegning af "Furesøen"".
Det plejer at klare det hos mig

Michael

Fra : Tine Müller

Dato : 14-09-04 12:58

"Michael Haase" skrev
> Jeg plejer at skrive " i stedet for " i selve teksten, så det i dit
> tilfælde bliver alt="Tegning af "Furesøen"".
> Det plejer at klare det hos mig

Du er bare en supermand. Det virker jo fint. Tak.

/Tine

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-04 17:38

Tine Müller skrev:

>Du er bare en supermand. Det virker jo fint. Tak.

Du bør være opmærksom, at alt ikke er beregnet til at blive vist,
når man kan se billedet og det er kun IE, der viser alttekst når
billedet vises.

Brug title til den forklarende tekst i stedet for (men du skal
stadig have en alttekst på billedet).
--
Knud