Addressinator // Crystal Reports
Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 11:39

Hej

Jeg har programmet Addressinator - dejlig enkelt addresskartotek, der
også kan printe labels - men desværre kun nogle få std. Avery labels :(

Man kan med Crystal Reports version 9.0 og op lave nye skabeloner -
problemet er bare jeg ikke har det program :(

Er der nogen der har erfaringer med .rpt filer, og om der er andre
programmer der kan eksportere sådan et format?

Er der andre der kender gode, enkelte måder at lave labels på?

Måske har du Crystal Reports og kan lave en report til mig....?

På forhånd mange tak

Danny . drengen

Fra : Chrisser

Dato : 14-09-04 12:20

Danny . drengen wrote:
> Jeg har programmet Addressinator - dejlig enkelt addresskartotek,
> der også kan printe labels - men desværre kun nogle få std. Avery
> labels :(

kender det ikke

> Man kan med Crystal Reports version 9.0 og op lave nye skabeloner -
> problemet er bare jeg ikke har det program :(

Jeg vil nu ikke anbefale Crystal Report 9.0 til lige præcis labes. Deres
skabelonfil til Avery er ikke opdateret i årevis. Så kan man lave en
skabelon selv ved at indtaste mål i en wizard - desværre regner den forkert
og de printer derfor skævt - jeg har, efter meget møje og besvær, fået dem
til at anerkende det som en fejl men hvorvidt de har tænkt sig at gøre noget
ved det vides ikke..

> Er der nogen der har erfaringer med .rpt filer, og om der er andre
> programmer der kan eksportere sådan et format?

Jeg ved at .rpt kan eksporteres til andre formater, men det kræver igen en
af de større ( læs meget dyre ) pakker. Derfindes også tediepartsprodukter -
disse har jeg ingen erfaringer med..

> Er der andre der kender gode, enkelte måder at lave labels på?

Word er faktisk ret god til det og den kender de fleste etiketformater du
kan oven i købet få den til at tage data fra Outlook eller en database - det
første gøres via konvulutter /etiketter - det sidste gøres via brevfletning

Chrisser

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 12:43

> [...]
> første gøres via konvulutter /etiketter - det sidste gøres via brevfletning

Men i word, kan man ikke kun lave en enkelt label af gangen....?

drengen

Fra : Chrisser

Dato : 14-09-04 12:47

Danny . drengen wrote:

> Men i word, kan man ikke kun lave en enkelt label af gangen....?

Nej - hvis du bruger funktioner -> brevfletning kan du vælge adresse
ediketter som hoveddokument.

Fra : Chrisser

Dato : 14-09-04 12:27

Danny . drengen wrote:
> Hej

[snip]

> På forhånd mange tak

Noget helt andet er så at at du ser ud til at være havner i den forkerte
gruppe ( hvilket jeg glemte at gøre opmærksom på i mit andet indlæg ).
Desværre er jeg ikke rigtig klar over hvor dit spørgsmål ville være relevant
henne...

Mvh
Chrisser