parring på tysk
Fra : Battlefield´s

Dato : 14-09-04 10:44

Hej
Min hankat har lige fået besøg af en tysk dame, men nu er jeg kommet til at
tænke på hvilke attester kræves af min hankat til Tyskland?
Min hankat er far til killinger her i landet men ikke i Tyskland, skal der
så en krytorchidsattest med igen? Og hvad med de forskellige vaccinationer?
I Tyskland kræves vist vaccination mod Felv.Der står noget på den tyske
klubs hjemmeside, men med mine tyskkundskaber er det ikke helt klart hvad
som kræves. Nogel der kan hjælpe?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ida

Dato : 17-09-04 10:39

--

www.maine-coons.dk
Killinger ventes uge 40
"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I Tyskland kræves vist vaccination mod Felv.Der står noget på den tyske
> klubs hjemmeside, men med mine tyskkundskaber er det ikke helt klart hvad

Hej Vibeke

Det lyder spændende med dit besøg fra Tyskland - held og lykke med det *s*
Jeg vil mene, at den nemmeste måde du får info omkring attester og vacciner,
er ved at spørge ejeren af hunkatten - hun må kende sin klubs bestemmelser
og regler ved parring

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes uge 40

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-09-04 15:51

"Ida" <mail@KATTEBAKKEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vacciner,
> er ved at spørge ejeren af hunkatten - hun må kende sin klubs bestemmelser

Hej Ida
Tak for dit svar, tjah.. det lød ikke til at hunkatteejeren helt havde check
på det , men nu har jeg selv fundet ud af, at der kræves de sædvanlige
vaccinationer (incl. rabies) og desuden enten en Felv-vaccination eller en
Eliza test (det sidste har jeg). I Tyskland skal alle avlsdyr være
vaccineret mod Felv (eller de er det i hvert fald).
Det er stadig uvist, om det er nødvendigt at sende en kopi af
kryptorchidattesten, eller om sådan noget er sammenkørt med FD´s register.
Men det er jo ikke noget problem, hun får bare en kopi under alle
omstændigheder.
Hilsen Vibeke

> Killinger ventes uge 40

---