Aflivning :(
Fra : maz

Dato : 14-09-04 10:07

I nat skete det, jeg håbede jeg aldrig skulle opleve. En af kattene herude
var kommet slemt til skade og blev aflivet :(

Kl 1 i nat fandt min kæreste en af vildkattene tæt på hvor jeg bor, der
slæbte hele bagkroppen efter sig. Den kunne ikke gå men brugte forpoterne
til at bevæge sig rundt med og et af bagbenene hang underligt - et
forfærdeligt syn! Vi fik den gennet op i en krog i en kældernedgang og ind i
en transportkasse efter lidt besvær, da katten var bange, havde ondt og var
meget stresset - den lille stakkel :(
Da den først var i kassen faldt den helt til ro og var helt tryg ved os.

Falck havde som sædvanligt travlt, så vi fik lov til at tage direkte på
dyrehospitalet med den på Falcks regning kl 01.30 i nat. Dyrlægen mente den
havde brækket bækkenet eller muligvis var blevet lam. Måske påkørt. Den fik
noget beroligende, mens dyrlægen ringede til Kattens Værn og tjekkede
øremærket. Det var en af deres genudsatte katte.

De ville ikke gå i gang med lange undersøgelser og operationer, da det ikke
ville nytte noget alligevel. Den ville aldrig blive i stand til at kunne
genoptage livet som vildkat herude. Ti minutter efter blev den aflivet (vi
var kørt..)

Det viste sig imidlertid at katten havde været skadet i et par dage, og at
ingen havde kunnet fange den herude. (Vi fik den ind i buret på under 5
min.)!! Jeg blev helt dårlig over at den stakkels stakkels kat har måttet
gennemgå så mange lidelser i flere dage, før den fik fred og ikke skulle
lide mere og være bange og stresset! Havde jeg bare vidst det eller set den
nogle dage før :(

Jeg ville sådan ønske at alle ville være lidt mere ansvarlige og ikke sætte
så mange uønskede katte i verden, så var det her aldrig sket :(
Den stakkels stakkels kat :´(

Maria

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-09-04 11:47

On 2004-09-14 11:06:55 +0200, "maz" <mackiavelli@nospam.dk> said:

> [...]
> gennemgå så mange lidelser i flere dage, før den fik fred og ikke skulle

Åh gud dog - den lille stakkel.. :´-((
Godt I fik hjulpet den.
--
Knus fra Ann R

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-09-04 13:55

"maz" <mackiavelli@nospam.dk> writes:

> Jeg ville sådan ønske at alle ville være lidt mere ansvarlige og ikke sætte
> så mange uønskede katte i verden, så var det her aldrig sket :(
> Den stakkels stakkels kat :´(

Helt og aldeles enig

Stort trøstekram til dig fordi du valgte at hjælpe den stakkels lille
misser...

Tænder også et *lys* for den så den kan finde vej til landet ved
regnbuebroen og håber at en anden sand katteven vil følge den med over..

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin