hvem kender denne sangleg ?
Fra : LK

Dato : 14-09-04 08:30

Min datter har fået fat i det halve af en tekst, som jeg jeg tror er til
en sangleg. Det er noget med "fairy" og "Marion, Marion". Hun mener det
noget med at klappe hinanden i hænderne.
Er der nogen der kan kaste lys over teksten + indholdet i legen ?

Fra : Jane

Dato : 14-09-04 16:24

LK skrev i <news:41469dd7$0$200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> [...]
> noget med at klappe hinanden i hænderne.
> Er der nogen der kan kaste lys over teksten + indholdet i legen ?

Hvor gammel er din datter cirka?
Kan hun huske noget af handlingen?

Umiddelbart kommer jeg til at tænke på noget med Robin Hood.

Jane - meget nysgerrig
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : LK

Dato : 14-09-04 18:11

Jane wrote:

> Hvor gammel er din datter cirka?
> Kan hun huske noget af handlingen?
>
> Umiddelbart kommer jeg til at tænke på noget med Robin Hood.
>
> Jane - meget nysgerrig

Hun er 6 år - har "lært" den af de større børn i SFOén. Om handlingen
ved hun ikke andet end at man skal klappe hinanden i hænderne. Der er en
slags remse, der skal siges/synges mens man klapper. Denne ordlyd er på
engelsk...jeg kan bare ikke blive klog på ordene.

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 14-09-04 19:59

Tja, det følgende lyder måske som ren volapyk, men her er hvad jeg kan huske
af en klap i hænderne pigeleg, hvor Marian indgår:

Sang magadang sangmarian læoh læoh læoh tik tik tik læoh læoh tik tik til.
Jeg slår lige over i dansk igen. Til det med læog skal man tage modpartens
modsatte lillefinger i sin (gælder for begge hænder) og svinge armene frem
og tilbage. Tror jeg nok