MS Windows
briani 27239
recovery disk, WIN
Fra : Morten Nørgaard

Dato : 14-09-04 06:49

(WinXP ejer)

Hej,

jeg leder med lys og lygte efter en recovery-CD, der skal hjælpe mig med
at flytte filer fra forskellige partioner på mine forskellige diske, når
uheldet er ude og OS ikke starter op. Behovet er opstået efter lidt for
mange gange at have oplevet systemnedbrud. Forskellige redskaber jeg på
forhånd udelukker er win98-bootdisk (giver mig ikke mulighed for at kopiere
filer fra drev til drev), winXP-installationsCD recovery console (giver
mulighed for at kopiere filer, men ikke med wildcard-mulighed, så er ikke så
anvendelig når mange filer skal kopieres), samt diverse Linux boot-CD'ere,
der write-protect'er diskene, så jeg ikke kan modificere filerne på dem (det
er der muligvis en vej udenom? - har brugt Knoppix & Damn Small Linux).

Krav til recovery-CD:

- Skal indeholde et fdisk-program eller lign. partitioneringsværktøj.
- Skal kunne se og kopiere filer fra samtlige diske.
- Skal kunne detektere USB-diske.
- Skal præsentere sig i en eller anden form for GUI (eller til nød ren DOS -
UNIX har jeg aldrig fået lært).
- Skal ikke behøve et floppy-drev for at virke (har i.ntet installeret).

Hvad bruger i andre (om noget)? Alle forslag til en recoveryCD der opfylder
ovenstående krav modtages med kyshånd.

Mvh.

Morten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-09-04 07:01

"Morten Nørgaard" wrote

> (WinXP ejer)
>
> Alle forslag til en recoveryCD der opfylder
> ovenstående krav modtages med kyshånd.

BartPE må være svaret
www.nu2.nu/pebuilder/

Det er den model jeg bruger

- Peter

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 14-09-04 07:10

> BartPE må være svaret
> www.nu2.nu/pebuilder/
>
> Det er den model jeg bruger
>
> - Peter

Ser _overordentlig_ interessant ud. Tak for link,

Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-04 15:07

"Morten Nørgaard" skriver:

> Hvad bruger i andre (om noget)?

Jeg lader være med at gemme noget vigtigt på mit C: drev, så kan jeg
nemlig bare formattere og installere som jeg har lyst til.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe