Anbefalinger - Firewall m. 802.11g
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 13-09-04 22:00

Jeg trænger til nyt legetøj og overvejer i den forbindelse at skifte min
Meget trofaste Zyxel Zywall 1 og min noget mindre stabile Netgear
WRG614v2 ud med 'en box der har både fornuftig firewall funktionalitet
og 802.11g understøttelse.

En Zywall xxW ville være oplagt men priserne er lidt voldsomme (ikke at
de ikke er det værd - men mere end jeg vil ofre).

Nogen der har gjort dig nogle erfaringer med nyere produkter der
opfylder ovenstående - boxen må meget gerne kunne fungere som et IPsec
endpoint (1 tunnel er nok).

Jeg havde set mig varm på Linksys WRV54G - men den har ry for at være
uhyggelig ustabil.

Kravopsumering

Stabil !!
802.11g understøttelse
Fleksibel firewall + evt mulighed for DMZ på seperat port.
Pris på under 2000 kr.
Gerne mulighed for at forewarde en port til IP x.x.x.255 (til WOL pakker)
Hardware IPsec client.

Nogen forslag ?!? (alt der står D-link på har ingen intresse!)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-09-04 16:58

In article <MSn1d.10372$56.521@news.get2net.dk>, Uffe S. Callesen wrote:
> [...]
> Hardware IPsec client.
>
> Nogen forslag ?!? (alt der står D-link på har ingen intresse!)

Linksys WRT54G - Der findes ihvertfald firmware versioner til
den med FreeSwan så vidt jeg husker (IPSec terminering).

Den kan med sveasoft firmware køre VLANs på de 4 switchporte.

Det er en linux æske med OpenSource firmware fra mange fabrikanter,
så strik den sammen som du ønsker.