MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
boot CD til PC´er der køre NTFS uden flopp~
Fra : sd

Dato : 14-09-04 21:23

Er der nogle der ligger inde med et link til en ISO fil der kan overstående.
Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
roden.
Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan ikke
finde noget.

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

SD

Fra : Nederbasse

Dato : 13-09-04 21:49

"sd" <webmaster@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde noget.
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Brug din cd med dit operativ system

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-04 17:48

Nederbasse wrote:

> Brug din cd med dit operativ system

Man kan ikke flash'e en BIOS fra NT.

Jesper G. Poulsen

Fra : Nederbasse

Dato : 14-09-04 19:25

> Man kan ikke flash'e en BIOS fra NT.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hvis det er NT kan man boote til en Dos prompt
Boot fra installations cd'en og tryj F3 (svjh) for at afslutte
installationen så en man i en komando prompt

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-04 19:45

Nederbasse wrote:

> Hvis det er NT kan man boote til en Dos prompt

Nej. Man kan boote til en NT-prompt.

> Boot fra installations cd'en og tryj F3 (svjh) for at afslutte
> installationen så en man i en komando prompt

Men det er ikke en DOS-prompt. Det er en NT-prompt.

Jesper G. Poulsen

Fra : Nederbasse

Dato : 14-09-04 20:20

> Men det er ikke en DOS-prompt. Det er en NT-prompt.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Uanset hvad den kaldes kan man flashe en BIOS fra den (har prøvet)

Lars

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-09-04 21:51

sd wrote:
> [...]
> liggende på mit C drev i roden.
> Jeg har ledt lang tid efter en iso der kan overstående, men jeg kan

http://www.bootdisk.com/

Lidt nede på siden står der noget om bootable cd. Har dog ikke lige prøvet
netop den, men er da et forsøg værd.

"Hirens bootcd" er pakket med en håndfuld forskellige dos varianter, samt
alverdens disc recovery , partitions værktøjer, ghost programmer osv. Et
"must-have", såfremt man har en lovlig licens til alle programmerne på
cd'en...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-09-04 22:12

"sd" wrote

> [...]
> Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
> flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i

BartPE må være svaret
www.nu2.nu/pebuilder/

- Peter

Fra : Henning Larsen

Dato : 14-09-04 08:30

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "sd" wrote

> BartPE må være svaret
> www.nu2.nu/pebuilder/
>
> - Peter

Det var da et suverænt godt program. Har netop hentet det og lavet en boot
cd.

Henning

Fra : Palle

Dato : 13-09-04 23:01

Nero 5.5 og 6.x

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-04 23:25

> [...]
> finde noget.
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Har du ikke et diskettedrev? Så kan du jo let lave en bootdiskette.
I win xp højreklikker du på a-drevet i stifinder og vælger formater. Så kan
du i den næste boks forneden vinge af ud for "opret en msdos diskette". Den
kan man så boote på.

Kurt

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-09-04 00:19

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> I win xp højreklikker du på a-drevet i stifinder og vælger formater.
> Så kan du i den næste boks forneden vinge af ud for "opret en msdos

Se emnelinjen.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : emj

Dato : 14-09-04 01:56

On Tue, 14 Sep 2004 22:22:49 +0200, "sd" <webmaster@microsoft.com>
wrote:

>Jeg ønsker en bootCDROM der booter til en "dos" promt, således at jeg kan
>flashe min bios fra "dos" Jeg har bios filerne liggende på mit C drev i
>roden.

På en Aldimaskine uden diskettedrev er fremgangsmåden således

+++Instruktion i opdateringen af BIOS+++
1. Udpak den downloadede fil til en mappe på partition E: på Deres
harddisk.
2. Genstart herefter Deres computer med CD'en "Application & Support"
i drevet.
3. Ved MS Windows CD-ROm Boot-menuen vælg da: "Boot from CD-Rom"
4. I Application-/Support-CD Start-menuen vælg da: "MS-DOS Prompt"
5. Til sidst skal De eksekvere md5000.bat filen, som kan findes på
partitionen C:\ i mappen, som angivet i pkt. 1
6. Start opdateringsproceduren ved at trykke på en given tast.
7. Efter BIOS opdatering bedes De genstarte computeren.
Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-04 04:53

sd skriver:

> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Har du Nero ?

Her kan du bygge en bootdisk med Caldera DR-DOS. Det virker fortrinligt
!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-09-04 13:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Har du Nero ?
> Her kan du bygge en bootdisk med Caldera DR-DOS. Det virker
> fortrinligt !

Er ikke indbygget i min!

mvh
Henning

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 14-09-04 17:30

Hent Nero 5 på nettet der kan du let lave en boot CD.

eist7@webspeed.dk

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 14-09-04 19:11

sd skrev i en meddelelse...
> [...]
> ikke finde noget.
>
> Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Det jeg har gjort et par gange er at hente en Win98-bootdisk fra
http://www.bootdisk.com/. Når man starter med denne bliver der lavet et
RAM-drev, og det er nu muligt at opdatere bios på den måde.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Bo Olesen

Dato : 16-09-04 05:54

> [...]
> --
> Hilsen Torben Greve Otzen
>
> Træt af Outlook Express' måde at citere på?

Det var pokkers - har selv prøvet engang, og kunne overhovedet ikke få
adgang til NTFS partionerne.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 08:36

Bo Olesen wrote:

> Det var pokkers - har selv prøvet engang, og kunne overhovedet ikke
> få adgang til NTFS partionerne.

Win98 kan _ikke_ læse NTFS.

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-09-04 14:16

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse...

> Win98 kan _ikke_ læse NTFS.

Ganske rigtigt, men bootdisketten laver et RAM-drev i FAT32. Og hvis man
bare skal opdatere bios er der da ingen grund til at man har adgang til
harddiskene.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-04 16:10

Torben Greve Otzen wrote:

> Ganske rigtigt, men bootdisketten laver et RAM-drev i FAT32. Og hvis
> man bare skal opdatere bios er der da ingen grund til at man har
> adgang til harddiskene.

Måske det er ved at være på tide at læse det oprindelige indlæg igen

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-09-04 23:10

> Måske det er ved at være på tide at læse det oprindelige indlæg igen

Plejer bios filer ikke at fylde så "lidt" at de kan kopieres over på en
diskette?
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-09-04 14:01

Torben Greve Otzen wrote:

> Plejer bios filer ikke at fylde så "lidt" at de kan kopieres over på
> en diskette?

Jo, men det er ikke sikkert at maskinen har floppy.

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 17-09-04 16:25

> Jo, men det er ikke sikkert at maskinen har floppy.

Arrrh, den havde jeg ikke lige drejet.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-09-04 17:50

Torben Greve Otzen wrote:

> Arrrh, den havde jeg ikke lige drejet.

Eller også er der ikke floppy-support. Har en kammerat der stod i et
flash-problem, da BIOS ikke kunne se floppy-controlleren og ikke kunne
boot'e fra ATAPI-drev. Så er det kreativt bruge maskinen.

Jesper G. Poulsen