konvertering af beløb fra "kr 127,50" til ~
Fra : Morten Dall

Dato : 13-09-04 21:00

hej er der ikke lige en der kan hjælpe jeg har et beløb som f.eks. ser
sådanne her ud

127,5
25
541,75

nu bruger jeg så denne funktion FormatCurrency(beløb) for at få det til at
se ordenlig ud når det skal presenteres for brugeren, det giver mig så flg.

kr 127,50
kr 25,00
kr 541,75

nu vil jeg så god have disse beløb i øre, få jeg fik flg.

12750
2500
54175

er der nogle der ved hvordan man gør det ?

på forhånd tak.

mvh Morten Dall

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-09-04 21:54

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote
> [...]
> kr 25,00
> kr 541,75
>
> nu vil jeg så god have disse beløb i øre, få jeg fik flg.

Du kan gange dem med 100.

--
Jakob Andersen

Fra : Morten Dall

Dato : 13-09-04 23:33

"Jakob Andersen" <jakob@intellect.invalid> skrev i en meddelelse
> "Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote

> Du kan gange dem med 100.

nej den går ikke jeg kan ikke gange feks. "kr 127,50" med 100 da det jo er
en string,
det oprindelige tal var jo 127,5 hvis jeg ganger det med 100 får jeg vel et
tal der heder 12750,0 eller hvad ??
hvordan får jeg så skåret det sidste ,0 af så jeg kund får helt antal øre ?

mvh Morten

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 14-09-04 00:08

Du får ikke ,0 på hvis det er et nul.. ellers kan du sige

ore=int(oprindeligt tal * 100)

så vil den fjerne alle decimaler, så du er på den sikre side

--
Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Morten Dall

Dato : 14-09-04 15:03

"Yoda.dk - Lars" <lars@yXoXdXa.dk> skrev i en meddelelse
> Du får ikke ,0 på hvis det er et nul.. ellers kan du sige
>

> ore=int(oprindeligt tal * 100)
>
> så vil den fjerne alle decimaler, så du er på den sikre side

tak skal i have.

mvh Morten