Zebramaller og cichlider i samme akvarie
Fra : MichaelH

Dato : 13-09-04 20:34

Finder der nogle cichlider der kan trives sammen med zebramaller ?

Zebramaller er kødædere (røde myg, artemia, oksthjerte...)
De er ikke aggressive.

Jeg har dem i ca. 28 grader varmt vand, der bliver cirkuleret/filtreret ca.
8-10 gange i timen.

Mvh
Michael
(Svar venligst i gruppen. Mail-adressen ikke virker)

Fra : Brizz

Dato : 13-09-04 21:25

> [...]
> De er ikke aggressive.
>
> Jeg har dem i ca. 28 grader varmt vand, der bliver cirkuleret/filtreret

Hvis det ellers er Hypancistrus Zebra 046
http://www.planetcatfish.com/catelog/loricari/hypancis/168_f.php vi taler om
så har jeg haft min gående sammen med Malawi'er primært af Mbuna familien
uden problemer.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jan F.

Dato : 14-09-04 06:43

"MichaelH" <michaelh@909mail.dk> skrev i en meddelelse
> Finder der nogle cichlider der kan trives sammen med zebramaller ?

Ja, Teleocichla sp. "Xingu" ville sikkert være velegnet.
Ellers vil jeg mene at den cirlulation du kører med er for kraftig for de
fleste sydamerikanske fisk.

--

Jan F.

Fra : MichaelH

Dato : 14-09-04 17:35

Takker for begge svar.

Jeg tror dog ikke at jeg tør at sætte dem sammen med Malawi'er
Er bange for at Malawi'erne er for aggressive og mallerne er for dyre til at
miste på den måde.

Jeg kender ikke Teleocichla sp. andet end fra billeder på nettet.
(falder ikke lige i "chefens" smag :)

Det kan også være at jeg skal sælge dem og købe en anden type malle.
Hvor meget kan sådan 8 stk. VF indbringe (samlet) ?

Mvh
Michael

Fra : Jan F.

Dato : 14-09-04 18:50

> Det kan også være at jeg skal sælge dem og købe en anden type malle.
> Hvor meget kan sådan 8 stk. VF indbringe (samlet) ?

Kr. 2.500,-

--

Jan F.

Fra : MichaelH

Dato : 14-09-04 19:46

> Kr. 2.500,-

2500 vil jeg ikke sælge for.

Men det er vist ikke den rigtige gruppe for salg (ved godt at jeg selv
begyndte).

Jeg så i en lidt nyere tråd: "L046(Zebra malle) i kbh området?" at der
findes en hjemmeside der hedder www.malleforum.dk
Det er vist det rigtige sted :)

Mvh
Michael

Fra : gibson

Dato : 16-09-04 07:23

> 2500 vil jeg ikke sælge for.

Jeg har selv 5 stk. VF L046 i specialakvarium. Jeg kunne godt bruge nogle
flere.

Hvad skal du have for dem samlet?

Skriv evt. til akvarium @ arendt .biz

Fra : MichaelH

Dato : 19-09-04 00:04

> Jeg har selv 5 stk. VF L046 i specialakvarium. Jeg kunne godt bruge nogle
> flere.
>
> Hvad skal du have for dem samlet?
>
> Skriv evt. til akvarium @ arendt .biz

Hej Gibson / Karl-Henrik.

Ring hvis du er interesseret.
Jeg har mailet dig mit telefonnummer.

Mvh
Michael
(Hvis andre vil skrive noget: Svar venligst i gruppen. Mail-adressen her i
NG ikke virker)