Hjælp til opslag: Morten sogn, Randers
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 13-09-04 20:29

Hej!

i forbindelse med en amerikansk gren af min slægt som jeg er kommet i
kontakt med (og har haft besøg af!) er jeg på jagt efter oplysninger om en
Ane Sophie West fra Randers.
Hun skal være født d. 16. marts 1857 i Morten sogn, Randers, af forældre
Niels Jensen West Wilhelmine Larsine Svendsen, og hun skal være døbt samme
sted døbt d.13 Apr. 1857.
Men jeg kan ikke finde nogen dem i hverken folketællinger eller kirkebøger
elektronisk og har ikke mulighed for at komme på arkivet i Aabenraa før
engang til vinter, når de igen har åbent om lørdagen.
Er der nogen som kan hjælpe mig på vej inden da ? Spørgsmålet er: Hed lille
Ane Sophie nu også West til efternavn ? Og hvad hed Forældrene ifølge
kirkebogen ? Jeg vil være meget glad for enhver oplysning der har med den
lille familie at gøre

Mvh. Jens Møller Jensen
Toftlund
--
____________

Personal web-site: http://hjem.get2net.dk/jensmjensen E-mail:
jens.m.jensen@get2net.dk

The contents of this e-mail is confidential and is the property of Jens
Møller Jensen. The contents are intended solely for the party considered by
the owner as the rightful receiver. If you are not the rightful receiver of
this e-mail, or if you have reason to believe that you are not the rightful
receiver of this e-mail, you must immediately notify Jens Møller Jensen by
return e-mail. The use in any form of the contents of this e-mail by any
unrightful receiver per the above definition is prohibited.

---

Fra : Jan T Pharo

Dato : 13-09-04 20:35

Mon, 13 Sep 2004 21:29:24 +0200, "Jens M. Jensen"
<jens.m.jensen@get2net.dk>;
<4145f400$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>;
<dk.videnskab.historie.genealogi>:

>Hun skal være født d. 16. marts 1857 i Morten sogn, Randers

Sognet heter kanskje heller Sct. Mortens sogn?

--
/Jan
<janpharo@online.no>

Fra : Bente Poulsen

Dato : 13-09-04 21:01

Hej Jens
som Jan ganske rigtigt skriver, så hedder sognet Sct. Mortens sogn, jeg
ville gerne slå dataene op for dig, men pga. mine arbejdstider, og fordi
vores lokalarkiv her i Randers kun har åbent 2 dage om ugen, så bliver det
ikke de første 2 uger, jeg kan komme derind. men de er utroligt hjælpsomme,
så jeg vil da tro du kan få dem til at slå op i kirkebogen for dig.

Her er deres mailadresse lokalhistorisk-arkiv@khm.dk

Hvis ikke det giver "pote" så må du gerne maile til mig, jeg vil som sagt
gerne hjælpe, men det bliver først om 2 uger jeg får tid
Mvh
Bente Poulsen

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 13-09-04 22:24

Hej Bente,

tusinde tak for oplysningerne om lokalarkivet, dem vil jeg prøve at skrive
til. Og allermest tak for dit tilbud om hjælp - hvis arkivet ikke giver
"pote" vil jeg meget gerne vende tilbage til dig. Giver det pote får du det
naturligvis at vide

Mvh.
Jens Møller Jensen

Bente Poulsen <stenbuk@paradis.dk> skrev i en