sql-sætning
Fra : bsn

Dato : 13-09-04 19:49

Disse 2 sql-sætninger virker fint, når jeg tester lokalt.

Når jeg uploader til webserver, er det kun den nederste sql-sætning, der
virker.

Hvis jeg tester i Access, virker de begge.

Forskellen er, at tFrisoer i den første sql-sætning, kommer fra en
konverteret left sætning."tFrisoer =
Clng(Left(Request.form("txtFrisoer"),1))"

- mærkeligt - eller hva...
nogen som har en ide om hvad der er galt.

Sql = "SELECT * FROM qry_union_Tid WHERE Frisor=" & tFrisoer & " AND Dato="
& tDato & " AND " & tTid & ">=FraTid AND " & tTid & "<TilTid"

Sql = "SELECT * FROM qry_union_Tid WHERE Frisor=" &
Request.Querystring("Id") & " AND Dato=" & tDato & " AND " & tTid &
">=FraTid AND " & tTid & "<TilTid"

Hilsen
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-04 20:14

bsn skrev:

> nogen som har en ide om hvad der er galt.

Generelt råd ved problemer med sql-sætninger: Udskriv den
resulterende sql-sætning. Hver gang. Hver eneste gang.

Det er mange gange lettere at lave fejlfinding (både for dig selv
og for andre der vil hjælpe) hvis du får den færdige sql-sætning
udskrevet på skærmen.

Metoden er beskrevet her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 13-09-04 20:27

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev
> Generelt råd ved problemer med sql-sætninger: Udskriv den
> resulterende sql-sætning. Hver gang. Hver eneste gang.

SELECT * FROM qry_union_Tid WHERE Frisor=1 AND Dato=DateSerial(2004, 9, 13)
AND 1100 >= FraTid AND 1100 < TilTid

SELECT * FROM qry_union_Tid WHERE Frisor=1 AND Dato=DateSerial(2004, 9, 13)
AND 1100 >= FraTid AND 1100 < TilTid

Her er de udskrevne sql-sætninger
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-04 21:08

bsn skrev:

> SELECT * FROM qry_union_Tid WHERE Frisor=1 AND
> Dato=DateSerial(2004, 9, 13) AND 1100 >= FraTid AND 1100 <
> TilTid

[snip]

> Her er de udskrevne sql-sætninger

Er de udskrevet fra den side der fejler (den på serveren)?

Jeg har svært ved at tro at du får fejl på den ene og ikke på den
anden - de er jo fuldstændig ens.

Den fejl du får, hvordan lyder den? Se gerne starten af den artikel
jeg henviste til før.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 13-09-04 23:12

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid>

> Er de udskrevet fra den side der fejler (den på serveren)?
Ja.

> Jeg har svært ved at tro at du får fejl på den ene og ikke på den
> anden - de er jo fuldstændig ens.
Jeg havde også svært ved at tro det - men sådan er det altså...

> Den fejl du får, hvordan lyder den?
Der kommer ingen fejlmeddelelse - den evaluerer bare forkert på den ene af
dem.

Meget mærkeligt.
Her er linket - prøv at gennemføre en bestilling, og så prøv at gennemføre
den samme bestilling igen.
http://www.socialdemokratiet-odense3kreds.dk/m_design/bestiltid.asp

Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-04 23:25

bsn skrev:

> Her er linket - prøv at gennemføre en bestilling, og så prøv
> at gennemføre den samme bestilling igen.
> http://www.socialdemokratiet-odense3kreds.dk/m_design/bestiltid
> .asp

Jeg får ingen fejl mht. at finde en tid. Hvis jeg så udfylder
bestillingsformularen får jeg:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an
updateable query.

/m_design/_svartid.asp, line 29

Jeg kan ikke fremprovokere den anden fejl (jeg har søgt på en lang
række tider, alle blev angivet som ledige).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 13-09-04 23:38

> [...]
>
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an
Jeg opdagede, at jeg havde en forkert henvisning i min conn.asp.
Så nu funker det...

> Jeg kan ikke fremprovokere den anden fejl (jeg har søgt på en lang
> række tider, alle blev angivet som ledige).
Prøv at gennemføre samme bestilling helt - 2 gange.
Tak for tålmodigheden...
Hilsen
Bjarne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-09-04 00:12

bsn skrev:

> Prøv at gennemføre samme bestilling helt - 2 gange.

Jeg skal lige have præciseret.

Jeg har nu prøvet:

- at starte på
http://www.socialdemokratiet-odense3kreds.dk/m_design/bestiltid.asp

- vælge "2", 10-10-2005, 11:00

- klikke "Find ud af om den valgte tid er ledig"

- fået svaret "Tiden d. 10-10-2005 kl. 11:00 er ledig"

- gået tilbage (alt + venstrepil)

- submittet igen (samme resultat).

Hvis jeg laver en fuld bestilling, får jeg ved fornyet søgning at
vide at tiden er optaget - hvad der er ganske logisk, eftersom den
forrige bestilling jo har "taget" tiden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : bsn

Dato : 14-09-04 07:34

> [...]
> vide at tiden er optaget - hvad der er ganske logisk, eftersom den
> forrige bestilling jo har "taget" tiden.
Det var dér forskellen lå, ved første validering af tid kom den og sagde
Ledig,
istedet for at melde Optaget, og senere når du skulle sende dine
oplysninger,
kom den og meldte optaget.
Men som sagt - miseren lå i den forkerte henvisning i conn.asp.
Tak for hjælpen...
Bjarne