Th. Nygaard - kunstmaler - medio 1900-tall~
Fra : Flemming Damgaard La~

Dato : 12-05-01 09:21

Hej gruppe.

Jeg søger oplysninger om kunstmaleren Th. Nygaard, der ihvertfald malede i
1940'erne.

Hvor findes der biografiske oplysninger om ham ?

Hvor findes der beskrivelser af hans malerier/kunst ?

På hvilke museer hænger hans malerier ?

Med venlig hilsen
Flemming Damgaard Larsen
E-mail: arfdl@ra.dk
www.netby.net/Centrum/Alle/Damgaard

Fra : samler@vip.cybercity~

Dato : 13-05-01 21:05

Hej Flemming
Jeg har handlet med malerier nogle år, så jeg kender lidt til Th. Nygaard
fra auktioner. Han kan ikke slås op i hverken den nye eller gamle udgave af
Weilback, og det skyldes måske at han ikke regnes for
en vigtig kunstner. Ligeledes kan man heller ikke finde Kaj Drews, Svend
Drevs, Roal Hansen og andre der hart en stor produktion af malerier.
I "Kunst under hammeren" en årlig prisguide skrevet af Preben Juul Madsen,
kan man årligt finde hammerslag på Th. Nygaard (1892 - 1973). Her ligger han
oftes ml. 500 - 2000 kr.
Fortsat god jagt.

Vh Frank

Flemming Damgaard Larsen <arfdl@ra.dk> skrev i en