Vejrudsigt i Kontact
Fra : Peter Thomsen

Dato : 13-09-04 16:18

Hey,

Hvor er det lige man finder en liste over byer og hvad man skal skrive for
at få en vejrudsigt over de pågældende byer til Kontact ?? Har nu googlet
og googlet, men finder ikke det rigtige ...

Pft.
/ Peter

--
Hardz !

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-09-04 18:36

Peter Thomsen skrev:

> Hvor er det lige man finder en liste over byer og hvad man
> skal skrive for at få en vejrudsigt over de pågældende byer
> til Kontact ?

Filen <http://weather.noaa.gov/data/nsd_cccc.txt> indeholder en
komplet liste over ICAO-koder. Byer i Danmark starter med EK.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Peter Thomsen

Dato : 13-09-04 19:15

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Filen <http://weather.noaa.gov/data/nsd_cccc.txt> indeholder en
> komplet liste over ICAO-koder. Byer i Danmark starter med EK.
Heh, mange tak. Men der var nu engang da jeg kunne få den til at skrive byer
m.m. under vejrudsigts-summary'en.

Hvad skal man skrive. Ud for Kastrup står der fx

EKCH;06;180;Koebenhavn /
Kastrup;;Denmark;6;55-37N;012-39E;55-38N;012-40E;5;5;P

(på een linie). Det eneste jeg umiddelbart kan indsætte er "EKCH". er det
rigtigt ?

--
Hardz !

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-09-04 19:33

Peter Thomsen skrev:

> Det eneste jeg umiddelbart kan indsætte er "EKCH". er det
> rigtigt ?

Ja, hvis du vil ha' vejret i Kastrup skal du bruge ICAO-koden EKCH;
det er korrekt.

Mvh,

Fra : Peter Thomsen

Dato : 13-09-04 20:26

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Ja, hvis du vil ha' vejret i Kastrup skal du bruge ICAO-koden EKCH;
> det er korrekt.

Ah, nu virker det. Tusinde tak !!
(Håber listen bliver indekseret på google nu, så man fremover let vil kunne
finde den

--
Hardz !

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-09-04 20:42

Peter Thomsen skrev:

> (Håber listen bliver indekseret på google nu, så man
> fremover let vil kunne finde den

Du kan bare søge på nsd_cccc.txt (eller lave et bogmærke i din browser).

Mvh,

Fra : torben

Dato : 13-09-04 20:09

Peter Thomsen wrote:
> [...]
> at få en vejrudsigt over de pågældende byer til Kontact ?? Har nu googlet
> og googlet, men finder ikke det rigtige ...

Hvad er Kontact ?

Nvh. Torben

Fra : Peter Thomsen

Dato : 13-09-04 20:30

torben wrote:

> Hvad er Kontact ?

Hej Torben. "Kontact" modsvarer Outlook i MS men har lidt flere funktioner
(tror jeg nok).

Det er dog ikke et selvstændigt program, men en applikation der henter data
ind fra andre programmer (hvis jeg har forstået det rigtigt). Men kan godt
konfigureres selvstændigt også.

http://www.kontact.org/
http://www.kontact.org/faq/
http://www.kontact.org/download/