Ulovlige fisk
Fra : gibson

Dato : 13-09-04 12:53

Nu ser det ud til at vi kan få fjernet gen-modificerede fisk fra
dyrehandlen:

http://www.cichlids.dk/apps/forum/thread_display.cfm?ThreadID=3539

--
De bedste hilsner

Karl-Henrik Arendt
www.karl-henrik.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-09-04 13:35

"gibson" <akvarium@arendtFJERN.biz> skrev i en meddelelse
> Nu ser det ud til at vi kan få fjernet gen-modificerede fisk fra
> dyrehandlen:
>
> http://www.cichlids.dk/apps/forum/thread_display.cfm?ThreadID=3539

Jeg mangler en definition på "gen-modificeret"! Er indavlet guppy'er
gen-modificeret?

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-09-04 15:23

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
> "gibson" <akvarium@arendtFJERN.biz> skrev i en meddelelse

> Jeg mangler en definition på "gen-modificeret"! Er indavlet guppy'er
> gen-modificeret?

Nej

Mvh
Peter

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-09-04 13:58

"Peter Jensen" <skpej@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nej

Men hvad er definitionen? Indavl er faktisk arbejde på gen-niveau, hvilket
åbenbart er acceptabelt, men hvad menes der med "gen-modificeret"?

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-09-04 14:07

> "Peter Jensen" <skpej@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad er definitionen? Indavl er faktisk arbejde på gen-niveau, hvilket
> åbenbart er acceptabelt, men hvad menes der med "gen-modificeret"?

Okay, jeg fandt selv svaret i bekendtgørelse af lov om miljø og
genteknologi:
§ 2. Loven finder anvendelse på fremstilling eller anvendelse af genetisk
modificerede organismer.

Stk. 2. Ved genetisk modificerede organismer forstås planter, dyr,
mikroorganismer, cellekulturer og virus, hvori der forekommer nye
sammensætninger af det genetiske materiale, som ikke opstår på naturlig
måde.

Stk. 3. Genetisk modificerede organismer fremstillet ved traditionelle
forædlingsmetoder er ikke omfattet af loven.

Fra : Michael

Dato : 17-09-04 07:49

Hmm jeg har kun en ting at sige til emnet om GMO- og andre menneske
fremstillede fisk........ Hvorfor bruge tid på at pille ved naturen når den
nu er så mangfoldig.

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-09-04 14:45

"Michael" <michaelandersenI@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hmm jeg har kun en ting at sige til emnet om GMO- og andre menneske
> fremstillede fisk........ Hvorfor bruge tid på at pille ved naturen når
den
> nu er så mangfoldig.

For at tjene penge.