For tyk og for tynd
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-09-04 11:55

Jeg kan mindes, at her engang har været en tråd om et foder der skulle være
godt, hvis man både har for tykke og en tynde katte. Min huskat er blevet
lige lovlig bred over ryggen, mens min maincoon bestemt ikke må tabe sig!

Er der nogen der kan huske, hvad det er for et foder?

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 12:21

"Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige lovlig bred over ryggen, mens min maincoon bestemt ikke må tabe sig!
>
> Er der nogen der kan huske, hvad det er for et foder?

Det er Royal Canin Light.

Det er godt til både vedligehold og dyr der skal tabe sig.

Og så kan de lide det ;)

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-09-04 14:01

On 2004-09-13 12:54:39 +0200, "Helle Frederiksen" <hf@FJERNdlgnet.dk> said:

> [...]
> lige lovlig bred over ryggen, mens min maincoon bestemt ikke må tabe sig!
>
> Er der nogen der kan huske, hvad det er for et foder?

Jeg synes flere har nævnt den effekt ved Royal Canin Indoor. Kan det
være det, du tænker på?

--
Knus fra Ann R

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-09-04 14:33

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse
news:414599ef$0$307> >

> Jeg synes flere har nævnt den effekt ved Royal Canin Indoor. Kan det
> være det, du tænker på?

Hej Tina og Ann.

Tak for jeres bud.
Jeg mente nok det var et Royal Canin foder - kunne bare ikke huske hvilken
variant (passer mig iøvrigt fint, da jeg har en hel stak rabatkuponer
liggende ;-D). Men nu nævner I hver en variant. Virker de begge lige godt
til formålet? Den ene af misserne må som sagt ikke tabe sig.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 14:39

> [...]
> liggende ;-D). Men nu nævner I hver en variant. Virker de begge lige godt
> til formålet? Den ene af misserne må som sagt ikke tabe sig.

Jeg synes, light er mere velegnet til dit formål, end indoor. Den ene må
ikke tabe sig, den anden skal slankes lidt.
Min tog på af indoor, men med light holder han fint vægten, uden han taber
sig. Han kan nemlig ikke læse, at det hedder "light" ;)
Til den der ikke må tabe sig, kan du dagligt give en smule tilskud, i form
af et lidt federe foder, hvis du er lidt nervøs ved betegnelsen "light" på
foderet.

Tina

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-09-04 15:11

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af et lidt federe foder, hvis du er lidt nervøs ved betegnelsen "light" på

Hej Tina.

Ja.....det er jo nok den betegnelse (Light) der gør mig lidt skeptisk .
Men jeg tror nu alligevel du har ret. Var lige inde op kigge på Royal
Canin´s hjemmeside. Der står om light foderet, at et højt proteinindhold og
L-carnitin (hvad det så end er) sikrer, at katten bevarer sin muskelmasse på
bekostning af fedtet. Det kunne godt tyde på, at hvis der ikke ER noget
fedt, så taber missen sig heller ikke.

Tak for hjælpen .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 15:29

> [...]
> L-carnitin (hvad det så end er) sikrer, at katten bevarer sin muskelmasse

> bekostning af fedtet. Det kunne godt tyde på, at hvis der ikke ER noget

L-carnitin er et vandopløselig forbindelse (det er et vitaminagtigt stof),
der letter omsætningen af fedt i organismen.

> Tak for hjælpen .

Så lidt da

Tina