MS Windows
briani 27239
OT: reducere størrelsen på en PDF fil med ~
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 09:23

hejsa
Håber i kan hjælpe, selvom det nok ikke er den rigtige gruppe.
Jeg har en pdf fil på 768 mb med mange billeder lavet i Adobe Acrobat 5, som
jeg gerne vil have over på en 700 mb CD. Billederne er i 200dpi, men kunne
godt være f.eks. 150dpi. Kan det lade sig gøre??
På forhånd tak

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 13-09-04 09:49

hvis du kan få billederne pakket ud til enkelt filer er det ganske simpelt
at resize vha. forskellige fotoprogrammer...

/peter

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-09-04 10:08

Hansi skrev:

> Håber i kan hjælpe, selvom det nok ikke er den rigtige gruppe.

I <news:dk.edb.grafik> havde der nok været større chance for den
rette hjælp.

> Jeg har en pdf fil på 768 mb med mange billeder lavet i Adobe
> Acrobat 5, som jeg gerne vil have over på en 700 mb CD.
> Billederne er i 200dpi, men kunne godt være f.eks. 150dpi. Kan
> det lade sig gøre??

Hvis du har adgang til Acrobat 6 Pro, kan du prøve funktionen
PDF Optimizer inde i Advanced-menuen. Der er masser af muligheder
for at reducere filstørrelsen ved at fjerne unødvendig header-
information, reducere opløsningen på billederne, vælge en anden
komprimering osv.

--
Hilsen
Madsen