Liv i splash-screen
Fra : Sven Storm

Dato : 12-09-04 21:47

Jeg vil gerne have lidt liv i en splash-screen ved at lade en Timer-funktion
skrive forskellige ting på en label. Fx blot skiftevis et blanktegn og et
punktum, så man kan se, at der stadig er liv i applikationen, mens
hovedprogrammet er ved at indlæse data.

Men jeg kan ikke få opdateret en label placeret på SplashForm. Har forsøgt
med Application.ProcessMessages - men uden held.

I DPR-filen har jeg prøvet lidt af hvert. Skabelonen er:

SplashForm := TSplashForm.Create(Application);
SplashForm.Show;
SplashForm.Repaint;

Application.CreateForm(TFormMainProgram, FormMainProgram);
SplashForm.Free;

Nogen der kan give en hjælpende hånd?

Mvh
Sven

Fra : Kurt Bilde

Dato : 13-09-04 19:00

Hej Sven!
Sven Storm wrote:

> Men jeg kan ikke få opdateret en label placeret på SplashForm. Har forsøgt
> med Application.ProcessMessages - men uden held.

Hvad med SplashForm.TLable.update?
Hvor TLable er = den label, hvor du laver haløj...

-Kurt

Fra : Sven Storm

Dato : 16-09-04 18:22

"Kurt Bilde" <kub@sam.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Sven!

> Hvad med SplashForm.TLable.update?
> Hvor TLable er = den label, hvor du laver haløj...
>
> -Kurt

Det virker desværre ikke, idet SplashForm ikke kan opdateres, imens MainForm
er ved at blive created.

En helt anden mulighed er at indsætte en 'Animeret smiley'. Men hvordan
indsætter man en gif-fil i Delphi 6?

Mvh
Sven

Fra : Kurt Bilde

Dato : 16-09-04 19:46

Hej Sven !

> Det virker desværre ikke, idet SplashForm ikke kan opdateres, imens MainForm
> er ved at blive created.
Check:
http://www.undu.com/dn960901/00000013.htm
i kombination med