Pingtider
Fra : martin bjerre

Dato : 12-09-04 20:10

Hej

Er der nogen der kan svare på hvor lange tider man skal acceptere fra tdc på
en 512kb ? Jeg får fra 110ms til 180ms på 1000kb, og et tab af pakker på op
til 21%

Skal jeg bare finde mig i det ??

Martin

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-09-04 20:18

martin bjerre <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> Er der nogen der kan svare på hvor lange tider man skal acceptere
> fra tdc på en 512kb ? Jeg får fra 110ms til 180ms på 1000kb, og et
> tab af pakker på op til 21%

Ping til hvad?

Hvis det er til tdc.dk bør tallet være noget lavere end 100ms. Jeg har
ca 11ms fra en 2028/256 uden router.

--
Jesper Lund

Fra : martin bjerre

Dato : 12-09-04 21:41

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en >
> Ping til hvad?
>
> Hvis det er til tdc.dk bør tallet være noget lavere end 100ms. Jeg har
> [...]
ping www.tdc.dk -t -l 1000

men jeg taber 21%

martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-04 22:30

martin bjerre wrote:

> ping www.tdc.dk -t -l 1000
> men jeg taber 21%

79ms og intet tab.

Jesper G. Poulsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-09-04 23:01

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> 79ms og intet tab.

Fra en Tiscali 2048/256 via router:

Ping-statistikker for 194.192.82.45:
Pakker: Sendt = 50, modtaget = 50, tabt = 0 (0% tab)
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 18ms, størst = 31ms, gennemsnitlig = 19ms

(De 31 ms var en enlig svale, ellers var ingen over ca. 25 ms).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-09-04 23:36

12 Sep 2004 21:29:44 GMT, skrev Jesper G. Poulsen, på 11 linier, i
<xn0dn6xthq8vpyk009@dtext.news.tele.dk>, :

37ms fra tele2 1Mbit

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-09-04 22:31

On 2004-09-12, martin bjerre <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> ping www.tdc.dk -t -l 1000
>
> men jeg taber 21%

Du er sikker på at det er TDCs forbindelse der er noget galt med, og ikke
f.eks. dit netkort?

Fra : Dan Molberg

Dato : 12-09-04 23:34

martin bjerre wrote:
> "Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en >

> ping www.tdc.dk -t -l 1000
>
> men jeg taber 21%
Prøv dog at lade være med at sende så store ping pakker.... prøv f.eks "ping
tdc.dk -n 500" det tal er en del bedre at bruge til noget.

Med "din":
Ping statistics for 194.192.82.45:
Packets: Sent = 500, Received = 462, Lost = 38 (7% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 13ms, Average = 8ms

Med "min":
Ping statistics for 194.192.82.45:
Packets: Sent = 500, Received = 500, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 9ms, Average = 7ms

Fra : Kent Friis

Dato : 13-09-04 17:20

Den Mon, 13 Sep 2004 00:34:12 +0200 skrev Dan Molberg:

> Prøv dog at lade være med at sende så store ping pakker.... prøv f.eks "ping
> tdc.dk -n 500" det tal er en del bedre at bruge til noget.

Hvad skulle argumentet være for det? At konstatere at han sagtens kan
modtage 404-meddelelser (små pakker), men ikke websider, billeder og
lignende (store pakker)?

Mvh
Kent

Fra : Dan Molberg

Dato : 13-09-04 21:01

Kent Friis wrote:
> Hvad skulle argumentet være for det? At konstatere at han sagtens kan
> modtage 404-meddelelser (små pakker), men ikke websider, billeder og
> lignende (store pakker)?

Som efter at jo større en ping pakker jo mindre prioritet har den..... En
router der smider en ping pakker behøver ikke at smide andet....

Dvs du må ikke samenlige ping pakker med andre pakker. De har langt fra
samme prioritet.

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 13-09-04 21:41

Den Mon, 13 Sep 2004 22:01:25 +0200 skrev Dan Molberg:

> [...]
> router der smider en ping pakker behøver ikke at smide andet....
>
> Dvs du må ikke samenlige ping pakker med andre pakker. De har langt fra

Og hvad vil du så bruge til at checke hvor meget packet loss der er
på linien?

UDP port 7? Find lige en maskine der stadig har åbent for den...

Mvh
Kent

Fra : Dan Molberg

Dato : 13-09-04 22:17

Kent Friis wrote:

> Og hvad vil du så bruge til at checke hvor meget packet loss der er
> på linien?
Ping, bare ikke så store pakker man VED vil fejle, selv med min forbindelse
tabes store ping pakker, så hvad skal man ikke forvente med en ADSL?

Fra : Kent Friis

Dato : 14-09-04 17:08

Den Mon, 13 Sep 2004 23:16:30 +0200 skrev Dan Molberg:

> Ping, bare ikke så store pakker man VED vil fejle,

Ok, hvordan vil du så checke en mistanke om at pakker over en vis
størrelse forsvinder et eller andet sted?

> selv med min forbindelse
> tabes store ping pakker, så hvad skal man ikke forvente med en ADSL?

At der ikke droppes pakker sålænge man ikke udnytter den båndbredde
man betaler for!

Mvh
Kent

Fra : Dan Molberg

Dato : 14-09-04 22:37

Kent Friis wrote:

> Ok, hvordan vil du så checke en mistanke om at pakker over en vis
> størrelse forsvinder et eller andet sted?
Du kan ikke sammenlige andre pakker med ping pakker, det er sidste gang jeg
skriver det.

> At der ikke droppes pakker sålænge man ikke udnytter den båndbredde
> man betaler for!
Nu er det båndbredden der bestemmer om den droppes eller ej, men om
modtageren har tid til at svare eller ej....

Og læs lidt på ping pakker igen ellers er det EOD.....
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 14-09-04 23:30

On 2004-09-14, Dan Molberg <beyond@repair.void> wrote:

> Du kan ikke sammenlige andre pakker med ping pakker, det er sidste gang jeg
> skriver det.

Ja, vil du ikke nok lade være, for det er ikke rigtigt. En ICMP echo
pakke bør have fuldstændig samme prioritet når den transitter en router
som andre IP-pakker.
Det er selvfølgelig noget andet, hvis du pinger selve routere, da pakken
såskal vende omkring processoren.

> Nu er det båndbredden der bestemmer om den droppes eller ej, men om
> modtageren har tid til at svare eller ej....

Og hvad sker der så hvis der ikke er kapacitet undervejs til modtageren?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Fascinating, a totally parochial attitude.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-09-04 17:12

Den Tue, 14 Sep 2004 23:37:28 +0200 skrev Dan Molberg:

> Du kan ikke sammenlige andre pakker med ping pakker, det er sidste gang jeg
> skriver det.

Du kan altså ikke svare på spørgsmålet?

Mvh
Kent

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 14-09-04 00:24

min Esenet forbindelse på "256/64" viser.:

pakker: sendt = 500, modtaget = 500 tabt = 0 <0% tab>
beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 9ms, Maksimum = 17ms, gennemsnitlig = 11ms

er det ik ok stats af en sådan forbindelse?
DN

Fra : Anders S.

Dato : 14-09-04 17:58

martin bjerre" <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> en 512kb ? Jeg får fra 110ms til 180ms på 1000kb, og et tab af pakker på

Hvilke problemer oplever du?

--
MVH
Anders S..

Fra : martin bjerre

Dato : 14-09-04 20:54

"Anders S." <duck@fjerndette.ogdette.ducks-corner.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke problemer oplever du?
>
> --
> MVH
> Anders S..
> --
> www.sikker-surf.dk

Jeg oplever at forbindelsen "går i stå"...messenger logger af....icq logger
af...."siden kunne ikke findes" osv...
Ifølge TDC er der ingen fejl på linien, men jeg har 1 alm pc og 2 bærbare
der alle opfører sig på samme måde, både med og uden router. Før, da jeg
havde ISDN var problemet der også....da gik forbindelsen også istå.
Min kabellængde fra central til hus er 5700M (målt af TDC flere gange sidste
år) men nu måler de 12km !!!

Martin

Fra : Anders S.

Dato : 17-09-04 12:23

> [...]

> havde ISDN var problemet der også....da gik forbindelsen også istå.
> Min kabellængde fra central til hus er 5700M (målt af TDC flere gange

Der er vis for meget støj på linjen prøv at spørge TDCom de kan tjekke om
der er mulighed for en anden linje fremføring, dvs. evt en central/teknikhus
tættere på dig.

Ps lad være et spørge den supporter du får når du ringer op, vent til du får
en af deres Backline supportere.

--
MVH
Anders S..

Fra : martin bjerre

Dato : 18-09-04 19:37

> [...]
central/teknikhus
> tættere på dig.
>
> Ps lad være et spørge den supporter du får når du ringer op, vent til du

Jeg ER blevet routet en anden vej, og der er kun 5700m fra central til mig.
støjtallet er fint (siger de ). I perioder kører det fint.....underligt

Fra : Anders S.

Dato : 19-09-04 09:02

> Jeg ER blevet routet en anden vej, og der er kun 5700m fra central til
> mig.
> støjtallet er fint (siger de ). I perioder kører det fint.....underligt

Prøv at lægge mærke til om du har problemer i de perioder det regner meget
osv. Hvordan ser lednings fremføringen ud uden på dit hus? kan vand trænge
ind eller lign.

--
MVH
Anders S..

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 02-10-04 17:02

> [...]
> osv. Hvordan ser lednings fremføringen ud uden på dit hus? kan vand trænge

Der er også andre faktorer der spiller ind, fx om adsludstyret er sat
korrekt op, hvilket kan give problemer, det kan også være kablingen i huset,
der driller. Men ja læg mærke til hvornår problemet opstår.

Har du trådløs router eller anden trådløs opkobling kan dette også være en
faktor, der skal ses på!!

Men TDC garantere dog ikke lave pingtider, det er ikke noget der
supporteres, hverken på front eller back!!
//Kenneth

Fra : S.V.

Dato : 28-10-04 19:02

Ping statistics for 194.192.82.45:
Packets: Sent = 28, Received = 28, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 15ms, Maximum = 32ms, Average = 25ms

Levere en 4096/768kbit adsl fra tdc.

Intet problemer her