MS Windows
briani 27239
Sidefil
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-09-04 19:37

½øjs@

Jeg har lige fundet ud af, min maskine bruger 170 Mb på sidefil. Er det den,
jeg ellers kalder swapfil?

Jeg synes ikke det burde være nødvendigt med min maskine.
MSI kt6-delta bundkort
amd 2800+ cpu
512 Mb Kingston 3200 ram
msi geforce4 ti4200 m. 128 mb
Creative Audigy 5.1 lydkort

Er det noget, jeg skal være foruroliget over, det er lige efter en genstart,
jeg så det vha dxdiag.

Win XP pro SP2, forøvrigt

/Ole

Fra : BorreBoy

Dato : 12-09-04 19:52

"/Ole (6000)" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanetHER.dk> skrev i en meddelelse
> ½øjs@
>
> Jeg har lige fundet ud af, min maskine bruger 170 Mb på sidefil. Er det
> den,

Det er ikke særlig meget

> jeg ellers kalder swapfil?

Ja.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 20:02

BorreBoy skrev:

> Det er ikke særlig meget

Hmm

Jeg har også 512 MB RAM og jeg bruger aldrig swapfil stort set. Den er
altid tom.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : A.N.

Dato : 12-09-04 20:23

Hej Martin

Jeg har også 512mb ram på en xp maskine, men i joblisten vises et sidefil
forbrug på 146mb uden
programmer åbne??

Skulle der ikke være 0 forbrug?

Axel

Fra : Anders Lund

Dato : 12-09-04 21:00

A.N. wrote:

> Jeg har også 512mb ram på en xp maskine, men i joblisten vises et sidefil
> forbrug på 146mb uden
> programmer åbne??
>
> Skulle der ikke være 0 forbrug?

Der er nogle "advanceret" ting der forgår med sidefilen. Mener at have
læst et sted at Windows gemmer ting fra hukommelsen i sidefilen som ikke
bliver brugt (ofte). Dette frigør noget mere hukommelse til programmer
og fil cache, hvilket kan betyde at din computer rent faktisk bliver
hurtigere af at bruge sidefilen, selv om du skulle have massere af RAM.

Jeg tror dog at det tal du ser (146) er det samlede hukommelse forbrug,
bestående af både sidefil OG fysisk RAM.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-09-04 20:24

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Nu kan jeg se, eller går ud fra, du bruger Linux, så mon ikke det har noget
at sige?

/Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 20:29

/Ole (6000) skrev:

> Nu kan jeg se, eller går ud fra, du bruger Linux, så mon ikke det har
> noget at sige?

Ups... jo Havde lige glemt hvilken gruppe jeg stod i. Mente det var
dk.edb

I XP er det ganske normalt.