Cola Light, forsat...
Fra : Klaus G.

Dato : 12-09-04 19:14

Hej.

Efter jeg sagde til ham der mente at Cola Light feder, at det gjorde det
ikke, så begyndte vedkommende at bavle om at det var ikke det han mente, men
at alle de kunstige sødestoffer ophober sig i kroppen, og at det er usundt.
Kan det nu også passe?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-09-04 19:22

Klaus G. wrote:

> [...]
> at alle de kunstige sødestoffer ophober sig i kroppen, og at det er usundt.

Og når du fortæller ham, at det heller ikke er tilfældet, hvad mon han
så mente?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Klaus G.

Dato : 12-09-04 20:51

> Og når du fortæller ham, at det heller ikke er tilfældet, hvad mon han
> så mente?

At det var det, for han har en ven der havde ringet ind til noget kost
haløj(ala vægtvogterne), og spurgt om det er sundere at drikke Cola Light
end alm Cola. De sagde så at at de kunstige sødestoffer ophober sig. Derfor
skal jeg på en eller anden måde overbevise dem begge om at det ikke er
tilfældet... Ligenu er det ret umuligt, for sådan nogle "kost-aber"(no
offence) ved jo alt om den slags, eller?

Fra : Martin Andersen

Dato : 12-09-04 21:24

Klaus G. wrote:

> [...]
> tilfældet... Ligenu er det ret umuligt, for sådan nogle "kost-aber"(no
> offence) ved jo alt om den slags, eller?

Undersøgelser har ikke kunnet påvise en sammenhæng mellem E951 og
helbredsproblemer:

"Since the FDA approved aspartame for consumption, some researchers have
suggested that a rise in brain tumor rates in the United States may be
at least partially related to the increasing availability and
consumption of aspartame. [2] However, more recent research has failed
to find any link between aspartame and cancer or other health problems."

http://en.wikipedia.org/wiki/Nutrasweet

Martin.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-09-04 21:39

Klaus G. wrote:

> han har en ven der havde ringet ind til noget kost
> haløj(ala vægtvogterne), og spurgt om det er sundere at drikke Cola Light
> end alm Cola. De sagde så at at de kunstige sødestoffer ophober sig.

Jeg vil foreslå som Bertel, at du beder dem komme med beviser for deres
påstande.

> Derfor skal jeg på en eller anden måde overbevise dem begge om at det ikke
> er tilfældet...

Du kan jo starte med at give dem dette link:
http://www.foedevaredirektoratet.dk/Publikationer/Arkiv_foedevarenyt/2000nr2/Maj_2000_Aspartam_et_sikkert_soedestof.htm

Så må det være op til dem at komme med pålidelige oplysninger, der siger
noget andet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-04 19:23

Klaus G. skrev:

>at alle de kunstige sødestoffer ophober sig i kroppen, og at det er usundt.
>Kan det nu også passe?

Hvorfor beder du ham ikke bare om at bevise det?

--
Bertel

Fra : Klaus G.

Dato : 12-09-04 20:52

> Hvorfor beder du ham ikke bare om at bevise det?

Læs mit svar til "Kim Ludvigsen", det er derfor jeg skal bevise det nu...
Mener de:(

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-09-04 21:19

On Sun, 12 Sep 2004 21:50:38 +0200
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det ikke er tilfældet... Ligenu er det ret umuligt, for sådan nogle
> "kost-aber"(no offence) ved jo alt om den slags, eller?

jeg tror de blander rundt på sødestofferne. Aspartam som er i cola light
er et kemisk fremstillet og overhovedet ikke beslægtet med sukker. Det
påvirker bare de samme smagsløg (mange gange kraftigere).
Andre kunstige sødestoffer som f.eks. Sorbitol, mannitol og xylitol
(også kaldet sukkeralkoholer) er nært beslægtede med sukker og vil i
kroppen også blive omdannet til sukker. Det er også derfor at
diabetikere kan tåle at drikke cola light men ikke kan tåle at spise
f.eks. sorbits tyggegummi.

Hvad angår aspartam og dets farlighed, så er der aldrig rigtigt blevet
bevist andet end at folk med Føllings Syge (mener jeg det hedder) ikke
må få det da det kan give dem neurologiske skader.
Derimod er f.eks. saccerin og acesulfamkalcium kendt for at have givet
forsøgsdyr i laporatorier kræft.

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |