sikkerhed
Fra : B.S.

Dato : 12-09-04 17:25

Hej alle..

Kiggede lidt på Open Files (Under Shared Folders i System Tools/Computer
Managment) - og fandt 1 active Client Connection under IPC$ - er der
nogen der kender vejen for at se lidt mere om den gældende forbindelse.
(Windows XP SP1)

Og lidt mere om sikkerheden - hvad for nogle værktøjer kan man bruge for
at tjekke sin sikkerhed. Der mener jeg muligheden for at tjekke om en er
aktiv på min PC. En form for log - men hvordan gør man det ??

På forhånd tak for alle svar..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-09-04 17:56

B.S. skrev:

> [...]
> Connection under IPC$ - er der nogen der kender vejen for at
> se lidt mere om den gældende forbindelse. (Windows XP SP1)

Jeg sidder lige og læser i den PDF-fil, som Troels Arvin linker
til i: <news:pan.2004.09.07.10.13.51.441395@arvin.dk> og på side
9 står der:

> [...]

> bruge for at tjekke sin sikkerhed. Der mener jeg muligheden
> for at tjekke om en er aktiv på min PC. En form for log - men

Du kan f.eks. prøve Microsoft Baseline Security Analyzer (MBSA)
<http://www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsahome.mspx>.

Godt at du spurgte, for forleden sad jeg med den samme tvivl og
havde planer om at spørge om det her i gruppen, men har sidenhen
glemt alt om det. MBSA viser mig nemlig følgende og jeg vidste
ikke, hvad jeg skulle gøre ved det, men PDF'en som Troels linker
til, beskriver hvordan man slipper af med alle de shares pånær
IPC$, som man så åbenbart ikke skal fjerne.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mbsa/shares.png>.

--
Hilsen
Madsen