MS Windows
briani 27239
XP SP2: Advarsel om manglende firewall
Fra : Hans Pedersen

Dato : 12-09-04 14:00

Jeg har installeret SP 2 på min danske XP Pro. Jeg irriterer mig over
denne besked, der fremkommer efter hver reboot og "det røde skjold" i
systray'en:

http://h2ns.dk/sikkerhedscenter.jpg

Jeg har slået beskeden fra i "Skift måden, som Sikkerhedscentret giver
mig besked" men uden resultat.

Hvad kan jeg gøre? Jeg er faktisk villig til at fjerne hele
Sikkerhedscentret, da jeg alligevel ikke stoler på de komponenter.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-09-04 14:15

Hans Pedersen skrev:

> Jeg har slået beskeden fra i "Skift måden, som
> Sikkerhedscentret giver mig besked" men uden resultat.

Du har altså fjernet fluebenet i 'Firewall' derinde?
I så fald så burde den forsvinde og gjorde det også så sent som
for to dage siden, hvor jeg selv sad med en dansk WinXP Pro SP2.

> Jeg er faktisk villig til at fjerne hele Sikkerhedscentret, da
> jeg alligevel ikke stoler på de komponenter.

Det kan gøres ved at deaktivere tjenesten Sikkerhedscenter /
Security Center.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 12-09-04 18:31

On Sun, 12 Sep 2004 15:15:29 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det kan gøres ved at deaktivere tjenesten Sikkerhedscenter /
>Security Center.

Det er blevet løsningen for mig. Jeg har forsøgt alt, men det bliver
ved at poppe op med at min computer er i fare fordi jeg ikke har
firewall'en aktiveret.

Den skulle bare lige vide at jeg er bag en Cisco PIX, skulle den.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-04 16:15

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:5th8k091rrdtkq7ojbdurqv4aod7b1a6n0@4ax.com...
> Jeg har installeret SP 2 på min danske XP Pro.

Hvor har du fåede den fra? den er ikke poppet op på min Windows update endnu, og er der forskel
på XP Pro og Home edit.

Mv Ole Lykke

Fra : Hans

Dato : 12-09-04 16:24

Nielsen wrote:
> "Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor har du fåede den fra? den er ikke poppet op på min Windows
> update endnu, og er der forskel
> på XP Pro og Home edit.

Det er samme servicepack til pro og home.

Sp2 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&DisplayLang=da

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-04 16:38

> Sp2 kan hentes her:
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&DisplayLang=da

> Hans

Tak Hans

Men jeg fandt den på sdu's ftpserver http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
men kunne så forstå på Microsofts side at der kom en mindre udgave på update senere, til
enkelt bruger

Mvh

Ole Lykke

Fra : J E

Dato : 12-09-04 20:45

"Nielsen" <olelykkenielsensnabelahotmailpunktumcom> wrote in
news:41446d57$0$8713$d40e179e@nntp04.dk.telia.net:noget der ligner dette

> [...]
> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ men kunne
> så forstå på Microsofts side at der kom en mindre udgave på update

Næppe, men de vil hellere at du gør det via liveupdate,
da du derved kun henter hvad du måtte mangle.

Fra : ">> bOb

Dato : 12-09-04 20:48

> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre? Jeg er faktisk villig til at fjerne hele
> Sikkerhedscentret, da jeg alligevel ikke stoler på de komponenter.

Lav en .reg fil med nedenstående txt, det skulle deaktivere hele molivitten.

Windows Registry Editor Version 5.00

;Disable Security Center
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc]
"Start"=dword:00000004