MS Windows
briani 27239
BalloonTips i XP
Fra : A.N.

Dato : 12-09-04 13:39

Hej gruppe

Jeg er blevet træt af de balloontips i proceslinien i Min XP pro, men jeg
kan ikke fjerne dem?

Jeg har oprettet en DWORD med 0 værdi i registeringsdatabasen.

HKEY_CURRENT_USER
Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
EnableBalloonTips REG_DWORD 0

Men der kommer stadig balloontips i proceslinien???

Er der noglen som kender fidusen til at få dem væk, så ville jeg bliver
glad.

Axel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-09-04 14:00

A.N. skrev:

> EnableBalloonTips REG_DWORD 0
>
> Men der kommer stadig balloontips i proceslinien???

Hvad definerer du som Balloon Tips?
Det ovenstående fjerner er taleboblerne, som kommer op nede fra
ikonerne ved uret. Altså f.eks. en taleboble som fortæller, at
du nu har Internetadgang, at der nu er fundet nyt hardware osv.

Det fjerner ikke de gule skilte, som kommer frem når du holder
musemarkøren hen over et ikon i proceslinien eller et minimeret
vindue f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : A.N.

Dato : 12-09-04 14:16

Hej Thomas

OK så vil gerne spørge, kan de gul tekstbokse så fjernes?

Axel

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-09-04 16:13

A.N. skrev i en meddelelse...

> OK så vil gerne spørge, kan de gul tekstbokse så fjernes?

Du kan også gøre det med TweakUI[1], under 'Taskbar and Start menu'.

[1]
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-09-04 14:22

A.N. skrev:

> OK så vil gerne spørge, kan de gul tekstbokse så fjernes?

Jeg er ikke sikker, men prøv tip 11 på denne side:
<http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm>. Hvis du henter
og kører den der hedder 'Disable All', så kan du måske slippe af
med dem.

Den laver følgende ændringer:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"EnableBalloonTips"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"FolderContentsInfoTip"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\tips]
"Show"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"StartButtonBalloonTip"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"ShowInfoTip"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSMBalloonTip"=dword:00000000

Du skal nok genstarte for at få ændringerne til at virke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-09-04 16:14

Torben Greve Otzen skrev:

> Du kan også gøre det med TweakUI[1], under 'Taskbar and Start
> menu'.

Som også kun omhandler taleboblerne i systray og ikke de gule
skilte, når man holder musemarkøren over et ikon f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-09-04 16:18

Thomas G. Madsen skrev i en meddelelse...

> Som også kun omhandler taleboblerne i systray og ikke de gule
> skilte, når man holder musemarkøren over et ikon f.eks.

Arrrh, ups.
Læste posten lidt for hurtigt.