ADSL -> Switch ?
Fra : Claus R.S. Simonsen

Dato : 12-05-01 03:17

Hej

Grundet overgang til DSL vil jeg anskaffe mig en switch.
Problemmet er bare , hvilken.
Gode råd & erfaringer efterlyses.

Kravet er min. 4 porte, 10/100 Mbit., gerne "manageable"

Pft
Claus S

Fra : ZiCoN

Dato : 12-05-01 07:51

chek www.edbpriser.dk inde i netværk.. der er der nogle stykker... råd og
vejledning er nok smartest når du har anskaffet den..

Fra : Claus S.

Dato : 12-05-01 10:41

Det har jeg skam allerede gjordt.
Problemmet er bare, hvis jeg køber en der ikke svarer til mine
forventninger, så er det lidt sent, at bede om gode råd.

Der er jo ikke meget info om produkter på hverken edbpriser.dk eller
computerpriser.dk at hente.
Jeg har også surfet producenters sites tynde, men de lover guld og grønne
skove med alle deres produkter.

Derfor sprg. , hvilken kan I anbefale eller hvor kan jeg finde relevant
info.

Claus S.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-01 10:00

"Claus S." <claussim@technologist.com> skrev i en meddelelse
> Det har jeg skam allerede gjordt.
> Problemmet er bare, hvis jeg køber en der ikke svarer til mine
> forventninger, så er det lidt sent, at bede om gode råd.

Hvis du vil op og have en managed switch så er der en verden til forskel og
så må du komme med lidt flere oplysninger om hvad du skal bruge den til og
hvad du vil manage.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Claus S.

Dato : 12-05-01 12:27

Aaaa, først og fremmest vil jeg kunne se log over forbruget, NAT, evt
forwarde IP.
Der er foreløbig 3 PC og 1 Mac der skal på. (Mac´en kunne evt køre via PC
som Gateway).
Der skal køre en FTP- Server på en af PC, og der skal være mulighed for at
oprette VPN.

Mvh
Claus S.

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9diu0a$1pj9$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-05-01 14:13

> Aaaa, først og fremmest vil jeg kunne se log over forbruget, NAT, evt
> forwarde IP.

Med de ting du snakker om der er vi nået op på lag3. Så er det ikke en
simpel switch mere.
Tag et kig på www.net-faq.dk og se artiklerne om switches og routere osv.
Jeg tror du blander nogle ting sammen.

Fra : Thomas

Dato : 12-05-01 19:12

> Der er foreløbig 3 PC og 1 Mac der skal på. (Mac´en kunne evt køre via PC
> som Gateway).

Hvis du har en router til din ADSL, er der ingen grund til at køre gennem en
Windåse. Den kan sagtens komme på gennem router->switch.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Claus S.

Dato : 12-05-01 21:29

Ja, men MAC er absolut ikke min stærke side (jeg ved hvor den tændes ),
derfor vil jeg ikke rode med den.
Routeren der leveres med ADSL har kun ÉN udgang derfor vil jeg anskaffe en
switch.

Mvh
Claus

Fra : Claus S.

Dato : 13-05-01 22:05

Well, efter noget tid på Nettet har jeg fundet 3 mulige emner.
Hvis I vil være så venlige at hjælpe med valget og kommentere de 3 emner vil
jeg være yderst taknemlig.

DaryTek Vigor2200e DSL/CABLE Router 2,485 kr.
TRENDnet TW100-S4W1CA ADSL Internet Station 1,599 kr. (pt.
favoritten)
D-link DI-704 132,-USD.

Mvh
Claus S.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-05-01 21:35

> [...]
> DaryTek Vigor2200e DSL/CABLE Router 2,485 kr.
> TRENDnet TW100-S4W1CA ADSL Internet Station 1,599 kr. (pt.

De to første lyder ikke umidelbart som switches, men som PPPoE router.
(link?)

Fra : Claus S.

Dato : 14-05-01 00:16

Hej
Nej det gør de ikke, nogen kalder dem "Switched Internet Station"

DaryTek Vigor2200e DSL/CABLE Router 2,485 kr.
http://www.seg.co.uk/draytek/products/vigor2200e.htm
også omtalt i Alt om Data Exsklusiv Maj udgaven

TRENDnet TW100-S4W1CA ADSL Internet Station 1,599 kr.
http://www.trendware.com/products/TW100-S4W1CA.asp

D-link DI-704 132,-USD.
http://www.dlink.com/products/broadband/di704/SpecsTable.htm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 08:49

> TRENDnet TW100-S4W1CA ADSL Internet Station 1,599 kr.
> http://www.trendware.com/products/TW100-S4W1CA.asp

Det er routere. Drop dem og find en ganske almindelig switch. Du får en
router fra din udbyder

Fra : Claus S.

Dato : 14-05-01 21:43

Ja, router med én port !
Ved at evt. investere i TrendNet eller de andere jeg nævnte for du :
router med 4 udgange
firewall
switch
Hvis du skal købe de 3 ting separat bliver det et helt andet prisleje.

meddelelse news:9do3e9$hfm$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 22:47

> Ja, router med én port !

Som du låner uden beregning

> [...]
> firewall
> switch
> Hvis du skal købe de 3 ting separat bliver det et helt andet prisleje.

Du kan købe en 8-ports switch for noget mindre end dem du har listet koster
og mht firewall vil langt de fleste med fordel kunne bruge en software-fw
Du kan ikke være sikker på at den router du køber fungerer.
Dem du nævner fungerer ihvertfald ikke med andre ned TDC NE2 og selv her kan
der være problemer

Fra : -=Madsen=-

Dato : 14-05-01 00:57

Hvad med en RubyTech SH-8008RM, 10/100 Mbit, 8 ports TP Switch til kun Kr.
775,-

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684747891

Fra : Claus S.

Dato : 14-05-01 22:26

Til Jer alle

TAK for alle forslag, og info.
Efter megen grublen over sagen, blev
TW100-S4W1CA
DSL/Cable Modem Internet Station with built in 4-Port Switch
winneren