DI-704P med ProacessAdsl
Fra : Peter Saxmose

Dato : 12-09-04 11:29

Er der en der kan hjælpe med opsætning?
Jeg har en webserver der på TDC´s router køre på IP 192.168.1.3
Derudover er 3 computere tilsluttet, der via DHCP får ny IP
automatisk.

Jeg vil gerne kunne køre FTP og Telnet, men først, hvordan får jeg
websereren til at køre?

Under Home->WAN Skal jeg da benytte Static IP Adresss?
Og evt. hvad skal stå hvor?

Og under Advanced -> Virtuel server, skal jeg der vælge virtuel
server, og tilføje port 80, og hvilken IP skal jeg tilføje? Den samme
som den jeg har givet serveren?

Er der ander? Jeg kan slet ikke få det til at virke, ikke komme på
internet eller få webserver til at køre.

Håber en vil hjælpe!

Fra : Cubus

Dato : 12-09-04 18:32

"Peter Saxmose" <villy.skov@gmail.com> skrev

> [...]
> som den jeg har givet serveren?
>
> Er der ander? Jeg kan slet ikke få det til at virke, ikke komme på
> internet eller få webserver til at køre.

Skal det mon forstås sådan, at du vil skrotte den medleverede TDC router
og sætte en egen router på?

Når TDC-routeren har været på, er IP-adressen gerne bundet til denne
router 1 times tid, hvis der anvendes DHCP fra TDC's side. Det er man
begyndt at anvende ved Bredbånd Professionel, som ProAccess nu hedder.

Hvis IP-adresse og andre oplysninger er konfigureret manuelt i TDC's router
skal det også ske i den nye router før det vil virke.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/