Guppy
Fra : Thomas Hedberg

Dato : 12-09-04 08:12

Hvor lang tid går guppy'er drægtige?

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-09-04 08:42

"Thomas Hedberg" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse
news:4143f6bd$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvor lang tid går guppy'er drægtige?

Normalt mellem 21 og 30 dage

Mvh
Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-09-04 18:54

Thomas Hedberg wrote:
> Hvor lang tid går guppy'er drægtige?

Det afhænger lidt af temperaturen - men ved almindelig temperatur på 24-25
grader går der ca 3 uger.

Men guppyer er lidt specielle - de kan på en parring få op til 10 kuld unger
med ca 3 ugers mellemrum.

Hvis der ikke sker ny parring undervejs, så bliver kuldene dog mindre og
mindre.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-09-04 20:31

> [...]
unger
> med ca 3 ugers mellemrum.
>
> Hvis der ikke sker ny parring undervejs, så bliver kuldene dog mindre og

Jeg har aldrig hørt om guppyer, der har har fået 10 kuld på 1 parring.....

Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-09-04 21:06

Peter Jensen wrote:
> Jeg har aldrig hørt om guppyer, der har har fået 10 kuld på 1
> parring.....
> Peter

Det har været drøftet her i gruppen før - og det skulle være ganske vist

Her er et link til et indlæg om det - der nævnes endda at 11 kuld skulle
være forkommet - læs lidt nede i atsnittet "Befrugtning" - der er også
forklaring på, hvordan, det er muligt:

http://groups.google.com/groups?q=guppy&hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.dyr.akvarium&selm=95cblv%2424t1%241%40news.cybercity.dk&rnum=10

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-09-04 17:04

> [...]

> Her er et link til et indlæg om det - der nævnes endda at 11 kuld skulle
> være forkommet - læs lidt nede i atsnittet "Befrugtning" - der er også

Det er muligt det er ganske vist Jeg har faktisk også fundet en bog,
hvor der står noget tilsvarende....

Så er det bare ikke forekommet i de guppy-kredse, hvor jeg har min gang

Mvh

Peter