Problem med hårbunden.
Fra : Dina

Dato : 12-09-04 06:58

Jeg har fået noget i hårbunden der føles som fire små buler, de er ømme, og
så svier de.Min læge har set på det og siger det ligner en infektion i
håsækken, men jeg skulle se tiden an, og se om det ikke forsvandt i løbet af
en uges tid, det er der stadig, og er lige ømt.
Så er det jeg er kommet til at tænke på, at jeg for en måned siden var hos
frisøren for at få lavet striber med hætte, og hende der gjorde det var ret
voldsom, hun stak mig i hovedbunden tre fire gange med den nål de hiver
hårene ud med, så jeg kan ikke komme på andet end at det må være det, jeg
skriver om det her i gruppen, da jeg ved der er en frisør der af og til
svarer, og for at høre om der er andre der har prøvet noget lignende.
Mvh.Dina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-09-04 10:26

Dina wrote:

hej dina ;)

jeg skal prøve at svare så godt jeg kan.....

> Jeg har fået noget i hårbunden der føles som fire små buler, de er
> ømme, og så svier de.

sidder de samlet eller spredt?

> Min læge har set på det og siger det ligner en
> infektion i håsækken, men jeg skulle se tiden an, og se om det ikke
> forsvandt i løbet af en uges tid, det er der stadig, og er lige ømt.

hvad bruger du af shampoo og balsam?

> [...]
> gjorde det var ret voldsom, hun stak mig i hovedbunden tre fire gange
> med den nål de hiver hårene ud med, så jeg kan ikke komme på andet

når det er en måned siden er det ret usansyneligt at det er det..... huden
ville have været helet op i løbet af en uges tid efter den behandling....
hætter er noget skrammel at arbejde med, og personligt bruger jeg dem MEGET
sjældent.... kun når kunden direkte beder om det.....

> jeg skriver om det her i gruppen, da jeg ved
> der er en frisør der af og til svarer, og for at høre om der er andre
> der har prøvet noget lignende.

jeg har selv i perioder en betændt hårsæk, som udvikler sig til en lille
byld... det gør sindsygt ondt, men jeg prøver oftest på at presse hul på den
og så vaske den med en disinficerende sæbe...... det kan være svært at gøre
i hovedbunden men hvis du kan få en veninde eller kæresten til at hjælpe kan
fremgangsmåden som er beskevet i tråden "knude i armhulen" sikkert være
behjælpelig....

jeg copy/paster den lige ind her:
"Du tager et shotglas, fylder det med VARMT sæbevand (så varmt som du kan
holde ud) Og holder det på bumsebylden. Efter tre min, skifter du vandet, så
det er VARMT igen. Det gør du et par gange. Faktisk lindrer det varme vand,
underligt nok. Dette skulle gerne få den til at enten briste, eller gå i sig
selv igen.
Sæben du bruger skal enten være alm fast håndsæbe, eller endnu bedre, den
flydendre Provon fra apoteket. Den tager alt, men lugter af operation."

som tilføjelse kan jeg sige at hibiscrub også er en god sæbe til den
procedure.....

"det varme får kroppens immunforsvar til at reagere... og når man holder det
så lokalt som du beskriver, så farer alle de (jeg mener det er) hvide
blodlegmer til og skynder sig at rydde op i området, dvs arbejder på at få
betændelsen fjernet fra kroppen så vidt jeg ved frigives der samtidig
endorfiner, som er kroppens naturlige måde at smertenbehandle på "

det er som sagt usansyneligt at det er frisørens skyld, pga den lange tid
der er gået.... hvis det var pga behandlingen ville det sikkert have
udviklet sig inden for få dage efter du fik lavet striberne....
det er ikke unormalt at i perioder i sit liv være mere sart over for
infektioner i huden... der findes jo helt naturligt betændelsesprovokerende
bakterier på huden hele tiden... det eneste de har brug for for at trives er
et lettere nedsat immunforsvar og et lille bitte hul i huden.... det hul kan
såmænd også være et naturligt afstødt hår.....

håber du fik et svar du kunne bruge ;)

--
Knus, Sabina
frisøren*G*

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Dina

Dato : 12-09-04 14:54

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> Dina wrote:
>
> hej dina ;)
>
> jeg skal prøve at svare så godt jeg kan.....
> --
> Knus, Sabina
> frisøren*G*

Hej Sabina, jeg takker for dit lange svar, som jeg lige skal læse igennem
igen, der var en del at tage fat på.
Mange hilsener
Dina.