vise bitmaps på bestemte datoer/klokkeslet~
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-04 02:16

Hej i gruppen
Jeg har prøvet at søge rundt omkring, men har ikke fundet en løsning....

Jeg har brug for et script/system, der på en liste af forudbestemte
dator/klokkeslet kan vise bestemte bitmaps på en side...

Idéen er, at vise en lille reklame for det næste kommende "arrangement",
hvor scriptet så selv holder øje med hvad dato det er blevet (og evt. også
gerne hvad tidspunkt) og så selv viser næste lille bitmap med reklamen....

Nogen der kan dirigere mig i en retning til noget fikst der findes i
forvejen?? Synes jeg har ledt, men uden held.

På forhånd tak!

Finn

Fra : Anders Lund

Dato : 12-09-04 08:33

Finn Christensen wrote:

> Nogen der kan dirigere mig i en retning til noget fikst der findes i
> forvejen?? Synes jeg har ledt, men uden held.

Den hurtige måde jeg lige kunne tænke mig:

Du har en database med 2 felter:
datoTid og billedNavn

Så laver du et forspørgelse til databasen som ser nogenlunde sådan ud:

SELECT billedNavn FROM reklameTabel WHERE datoTid < now() ORDER BY
datoTid LIMIT 1.

Og så henter du bare det billed ud som hører dertil. Det var lige den
måde jeg ville gøre det. Overstående SQL er slet ikke testet på nogen måder.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk