/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Er dette lovligt?
Fra : Sven


Dato : 10-09-04 22:10

Hej.
Da der er meget snak omkring SP2 og programmer der ikke virker osv. har jeg
tænkt på at installere en ekstra udgave af min Windows XP Pro Study licens.
Jeg har 2 fysiske harddiske, så det er bare at vælge at boote fra den anden
HD i BIOS, så er de helt adskildte.
Jeg vil bruge den 2. installation sammen med SP2, og så teste de programmer
jeg bruger et ad gangen indtil jeg har alle opdateringer på plads. jeg vil
jo til enhver tid så kunne boote op i den oprindelige installation, når
arbejdet kræver PC-brug.

Men må man have 2 installationer af samme WindowsXP på samme tid i samme PC?
Hvad med aktivering af nr 2 installation, vil det give problemer?

--

Mvh
Sven




 
 
Ukendt (10-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-09-04 22:36

Kører med 2 X Home på samme PC, hvoraf den ene udgave er optimeret specielt
til musikproduktion. Sidst jeg kørte en reperation af installationen på drev
C var der et problem med automatisk aktivering, så jeg måtte klare det
telefonisk og den søde dame inde hos Microsoft havde intet at udsætte på min
brug af produktet. Så den må vel være god nok.

Mvh. Finn




"Sven" <chanelle4_ingenspam_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cht57d$1slg$1@news.cybercity.dk...
> Hej.
> Da der er meget snak omkring SP2 og programmer der ikke virker osv. har
> jeg tænkt på at installere en ekstra udgave af min Windows XP Pro Study
> licens. Jeg har 2 fysiske harddiske, så det er bare at vælge at boote fra
> den anden HD i BIOS, så er de helt adskildte.
> Jeg vil bruge den 2. installation sammen med SP2, og så teste de
> programmer jeg bruger et ad gangen indtil jeg har alle opdateringer på
> plads. jeg vil jo til enhver tid så kunne boote op i den oprindelige
> installation, når arbejdet kræver PC-brug.
>
> Men må man have 2 installationer af samme WindowsXP på samme tid i samme
> PC? Hvad med aktivering af nr 2 installation, vil det give problemer?
>
> --
>
> Mvh
> Sven
>
>
>



Sven (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 11-09-04 00:37

Finn Holbek" <fholbek"skrivsnabela wrote:
> Kører med 2 X Home på samme PC, hvoraf den ene udgave er optimeret
> specielt til musikproduktion. Sidst jeg kørte en reperation af
> installationen på drev C var der et problem med automatisk
> aktivering, så jeg måtte klare det telefonisk og den søde dame inde
> hos Microsoft havde intet at udsætte på min brug af produktet. Så den
> må vel være god nok.
> Mvh. Finn
>

Det lyder godt. Så vil jeg gøre sådan som jeg beskrev. Så burde jeg jo der
kunne luse ud i eventuelle fejl.
Tak for svaret.
--

Mvh
Sven




Ukendt (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-09-04 00:58


"Sven" <chanelle4_ingenspam_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:chtdqs$24vd$1@news.cybercity.dk...
> Finn Holbek" <fholbek"skrivsnabela wrote:
>> Kører med 2 X Home på samme PC, hvoraf den ene udgave er optimeret
>> specielt til musikproduktion. Sidst jeg kørte en reperation af
>> installationen på drev C var der et problem med automatisk
>> aktivering, så jeg måtte klare det telefonisk og den søde dame inde
>> hos Microsoft havde intet at udsætte på min brug af produktet. Så den
>> må vel være god nok.
>> Mvh. Finn
>>
>
> Det lyder godt. Så vil jeg gøre sådan som jeg beskrev. Så burde jeg jo der
> kunne luse ud i eventuelle fejl.
> Tak for svaret.
> --
>
> Mvh

> Sven
>


Det er sommetider særdeles praktisk at kunne gå ind i Windåze udefra.
Dualboot længe leve.

mvh. fin
>



Edmund (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 11-09-04 07:37

Sven skrev:

> Hej.
> Da der er meget snak omkring SP2 og programmer der ikke virker osv.
> har jeg tænkt på at installere en ekstra udgave af min Windows XP Pro
> Study licens. Jeg har 2 fysiske harddiske, så det er bare at vælge at
> boote fra den anden HD i BIOS, så er de helt adskildte.

Så skal du jo huske at sætte bios til at boote på disk 2 inden du
installerer, eller det var måske bedre helt at fjerne disk1 under
installation på disk 2.

> Men må man have 2 installationer af samme WindowsXP på samme tid i
> samme PC? Hvad med aktivering af nr 2 installation, vil det give
> problemer?

Hvis du har samme hardware i maskinen nu, som du havde første gang du
aktiverede XP skulle det ikke give problemer.
Hvis du har proppet en masse nyt i maskinen ville jeg undlade at
aktivere XP indtil du er færdig med at teste.
Nu ved jeg så ikke om du efterfølgende vil bytte rundt på dine diske
efter testen, eller om du vil installere en helt ny SP2 på disk 1
--
Mvh Edmund


Jesper G. Poulsen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 11-09-04 09:14

Edmund wrote:

> Så skal du jo huske at sætte bios til at boote på disk 2 inden du

Nej. Det klarer Installationen selv.

> installerer, eller det var måske bedre helt at fjerne disk1 under
> installation på disk 2.

Nej, så går det da først for alvor galt.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Edmund (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 11-09-04 13:02

Jesper G. Poulsen skrev:

> Edmund wrote:
>
>> Så skal du jo huske at sætte bios til at boote på disk 2 inden du
>
> Nej. Det klarer Installationen selv.


Nej, så laver den jo en boot.ini på c, og så kan han jo ikke flytte
c-drevet efter endt test

>> installerer, eller det var måske bedre helt at fjerne disk1 under
>> installation på disk 2.
>
> Nej, så går det da først for alvor galt.

Nej, overhovedet ikke
--
Mvh Edmund


Jesper G. Poulsen (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 11-09-04 13:26

Edmund wrote:

> Nej, så laver den jo en boot.ini på c, og så kan han jo ikke flytte
> c-drevet efter endt test

Jo. Det kræver blot en repair.

> > Nej, så går det da først for alvor galt.
> Nej, overhovedet ikke

Jo. Det har tidligere været oppe her i gruppen (for 1-2 uger siden).


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Edmund (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 11-09-04 13:47

Jesper G. Poulsen skrev:

> Edmund wrote:
>
>> Nej, så laver den jo en boot.ini på c, og så kan han jo ikke flytte
>> c-drevet efter endt test
>
> Jo. Det kræver blot en repair.

Der er jo ingen grund til at gøre det så bøvlet som muligt.

>>> Nej, så går det da først for alvor galt.
>> Nej, overhovedet ikke
>
> Jo. Det har tidligere været oppe her i gruppen (for 1-2 uger siden).

Jeg kan ikke finde det du tænker på, men jeg har selv gjort det flere
gange uden problemer.
--
Mvh Edmund


Henning Præstegaard (11-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 11-09-04 23:21

Edmund wrote:

> Der er jo ingen grund til at gøre det så bøvlet som muligt.
>
Netop. Gør som Jesper beskriver og du er fri for at rode i
BIOS hver gang du vil boote i et andet system.

mvh
Henning



Edmund (12-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 12-09-04 04:56

Henning Præstegaard skrev:

> Edmund wrote:
>
>> Der er jo ingen grund til at gøre det så bøvlet som muligt.
>>
> Netop. Gør som Jesper beskriver og du er fri for at rode i
> BIOS hver gang du vil boote i et andet system.

Nej, han skal ændre på sin boot.ini på installation 1 i stedet for, hvis
han altså har planer om at bytte rundt på sine diske senere, men han kan
jo lige så godt give sig selv den mulighed, hvis hans test XP SP2 skulle
vise sig at virke perfect.

En reparation er langt fra optimalt, hvis han flytter disk 2 over til
primær master.
XP´en på disk 2 hedder jo D, og det vil den også gøre hvis den bliver
flyttet over på Primær master, også efter en repair.
Efter fjernelse af disk 1 og en repair. vil stifinder blive grå, og man
skal hente og installere de opdateringer igen der måtte komme efter SP2.

Så ud med disk 1, installer XP SP2 på disk 2.
Sæt disk 1 i igen og ret boot.ini på disk 1 til

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="XP SP1" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="XP SP2" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Endelsen /NoExecute=OptIn
er noget SP2 indsætter, så se lige om den har gjort det i boot.ini på disk 2

--
Mvh Edmund


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste