MS Windows
briani 27239
Messenger-problem
Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 22:51

Hej gruppe,

jeg kører windows XP home.

Jeg havde som standard installeret Windows Messenger og havde kort brugt
det. Da jeg var træt af, at jeg ikke kunne få Messenger til IKKE at logge
på, hver gang jeg gik på nettet eller startede Windows, så valgte jeg
simpelthem at slette Messenger fra min Windows Installation (via
Tilføj/fjern programmer - tilføj/fjern windowskomponeneter, hvor fluebenet
udfor Messenger blev fjernet. Herefter blev ikonet også slettet automatisk
fra min startmenu mv.)

Men pludselig popper en meddelelse frem fra en bruger af Messenger. Og via
Internet Explorer kunne jeg åbne Messenger, SOM JEG EGENTLIG HAVDE SLETTET.

Jeg går nu ind i tilføj/fjern Windows komponenter igen... Men her viser
installationen, at Messenger IKKE er installeret (der er ikke flueben udfor
Messenger).

Er der et logisk svar på dette, og hvordan får jeg Messenger til IKKE at
logge på automatisk? Jeg har forsøgt - endda med hjælp fra anden kyndig
person, men uden held.

Michael Sørensen

Fra : emj

Dato : 09-09-04 22:57

On Thu, 9 Sep 2004 23:50:51 +0200, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

>hvordan får jeg Messenger til IKKE at
>logge på automatisk? Jeg har forsøgt - endda med hjælp fra anden kyndig
>person, men uden held.

Remove/afinstall Messenger

/start kør (indsæt nedenståenede)

Remove/afinstall Messenger

/start kør (indsæt nedenståenede)

RunDll32advpack.dll,LaunchINFSection%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Hilsen emj

Fra : Edmund

Dato : 10-09-04 03:29

Michael Sørensen skrev:

> Jeg går nu ind i tilføj/fjern Windows komponenter igen... Men her
> viser installationen, at Messenger IKKE er installeret (der er ikke
> flueben udfor Messenger).
>
> Er der et logisk svar på dette

Ja, hvis du læser inde under tilføj/fjern Windows komponenter, så står
der, at det kun er genvejen der fjernes, ikke selve programmet.
Det samme gælder for media player.

Brug notesblok/notepad til at fjerne alt der hedder hide i sysoc.inf i
mappen c:\windows\inf
Så kommer der et ekstra Messenger punkt i tilføj/fjern programmer + et
par andre der har været skjult.

Men du burde jo kunne gå ind i messenger og vælge Funktioner/
indstillinger /indstillinger
Og så fjerne kryds i start messenger ved start, og kryds i tillad
messenger i baggrunden.

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 14:02

> Men du burde jo kunne gå ind i messenger og vælge Funktioner/
> indstillinger /indstillinger
> Og så fjerne kryds i start messenger ved start, og kryds i tillad
> messenger i baggrunden.

Enig. Ham, der hjalp mig uden held, ledte efter felter med flueben, med
tekst som "kør Messenger ved start" eller "kør Messenger ved log-on på
internettet" osv, men ingen af disse blev fundet under Funktioner -
indstillinger - (generelt)

Jeg har et felt til "tillad messenger i baggrunden", som både har været
afkrydset og det modsatte. Ingen af delene gav resultatet, at Messenger ikke
automatisk blev startet op.

Fra : Edmund

Dato : 10-09-04 14:33

Michael Sørensen skrev:

> [...]
> med tekst som "kør Messenger ved start" eller "kør Messenger ved
> log-on på internettet" osv, men ingen af disse blev fundet under

Hmm. underligt, hvilken messenger version.

Hvis du har fanen generelt så er det jo ikke standard messenger 4,7 men
en nyere, så er det ikke under windowskomponenter den fjernes, men bare
under tilføj/fjern

--
Mvh Edmund

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 16:42

> Hmm. underligt, hvilken messenger version.

Version 4.7.2009 (set under hjælp - om Windows Messenger)

> Hvis du har fanen generelt så er det jo ikke standard messenger 4,7 men
> en nyere, så er det ikke under windowskomponenter den fjernes, men bare
> under tilføj/fjern

Jeg har ingen fane, der hedder generelt, men under fanen indstillinger er
der en sektion, der hedder generelt.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 16:50

> Jeg har ingen fane, der hedder generelt, men under fanen indstillinger er
> der en sektion, der hedder generelt.

Of efter at have geninstalleret Windows Messenger er der kommet yderligere
en kasse med flueben, som kan fjernes under sektionen generelt.

"Kør dette program, når windows starter"

Vupti.

Mystisk, men nu virker det, og jeg vil ikke tænke mere over det. Men DEN var
der altså IKKE, da jeg prøvede i går med hjælp fra anden person, da han
kiggede efter nøjagtig det samme.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 11-09-04 11:53

Michael Sørensen skrev i en meddelelse...

> [...]
> DEN var der altså IKKE, da jeg prøvede i går med hjælp fra anden
> person, da han kiggede efter nøjagtig det samme.

Der er også kommet en version 5 af windows messenger, det er ikke den du
har fået ind har anden gang?