MS Windows
briani 27239
Defragtmentering af drev
Fra : Dan Andersen

Dato : 09-09-04 21:24

Jeg har et NTFS drev, der ikke vil defragtmentere ordentligt, idet filerne
er røde alle sammen. Findes der et andet prg. end MS eget??

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : John

Dato : 09-09-04 21:46

"Dan Andersen" skrev i en meddelelse ...

> Jeg har et NTFS drev, der ikke vil defragtmentere ordentligt, idet filerne
> er røde alle sammen. Findes der et andet prg. end MS eget??

Ja, fx O&O:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139

Mvh John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 09:11

John wrote:

> Ja, fx O&O:
> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139

Det er også min anbefaling.

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-04 11:43

On 10 Sep 2004 08:11:00 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Det er også min anbefaling.

det kan jeg helt tilslutte mig - O&O er fremragende efter min mening.

hilsen,
Vagn

Fra : Dan Andersen

Dato : 10-09-04 20:45

<vkpsnabelamail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> det kan jeg helt tilslutte mig - O&O er fremragende efter min mening.
>
> hilsen,
> Vagn

Takker mange gange for de gode råd.. Jeg hentede og brugte det omtalte prg.
og der var rimelig gang i flytningen af filer, men resultatet er noget
nedslående.. Der er stadig STORE områder, der er fragmenterede.. Jeg har
lagt et skærmdump i dk.binær med titlen: Defragmentering
Hvorfor er der så store områder, der ikke kan fragmenteres?
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-09-04 09:35

Dan Andersen wrote:

> resultatet er noget nedslående.. Der er stadig STORE områder, der er
> fragmenterede.. Jeg har lagt et skærmdump i dk.binær med titlen:

Der ligger én stor fil som ikke kan ligge andre steder. Defragmentering
foregår ved at de fragmenterede filer bliver flyttet hen på et bart
stykke, hvor de kan ligge i en helhed. Den fil du har tilbage kan ikke
ligge andre steder.

Jesper G. Poulsen

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-09-04 19:14

> [...]
> foregår ved at de fragmenterede filer bliver flyttet hen på et bart
> stykke, hvor de kan ligge i en helhed. Den fil du har tilbage kan ikke

Det forstår jeg ikke... drevet består kun af enkeltbilleder og dokumenter..
Mvh. Dan ANdersen

Fra : Anders Lund

Dato : 13-09-04 20:34

Dan Andersen wrote:

> Det forstår jeg ikke... drevet består kun af enkeltbilleder og dokumenter..

Hvilke(n) fil(er) er fragmenteret? Når du har analyseret en partition,
så kan du se en rapport - der bør den skrive det.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-09-04 17:56

Dan Andersen wrote:

> Det forstår jeg ikke... drevet består kun af enkeltbilleder og
> dokumenter.. Mvh. Dan ANdersen

Nu er billedet væk, men der er én stor fil der ikke kan lægges et nyt
sted, hvor der er plads til den.

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-09-04 15:17

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Det er også min anbefaling.

Nogen anbefaligng af et program der også kan "reorder" ?

Nuts&Bolts kunne, det gav en mærkbar forbedring....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 15:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Nogen anbefaligng af et program der også kan "reorder" ?

Ja, betalingsudgaven af samme.

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-09-04 17:12

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Ja, betalingsudgaven af samme.

Æv...
Og et freeware program ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-04 20:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Og et freeware program ?

Ikke mig bekendt.

Jeg har prøvet mangt og meget, men da jeg kom til O&O da stoppede min
søgen.

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-09-04 23:04

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Jeg har prøvet mangt og meget, men da jeg kom til O&O da stoppede min
> søgen.

Okay. Må overtale firmaet til at investere i proff udgaven. Min
"blærbare" er ved at være noget sløv.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-04 16:49

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Okay. Må overtale firmaet til at investere i proff udgaven. Min
> "blærbare" er ved at være noget sløv.....

Hmmm, dl'ede prøveversionen af pro udgaven, det tog lige en 6 timer
inden den var færdig.......

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-04 22:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hmmm, dl'ede prøveversionen af pro udgaven, det tog lige en 6 timer
> inden den var færdig.......

Det gør det nok ikke næste gang

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-04 21:47

> Jeg har et NTFS drev, der ikke vil defragtmentere ordentligt, idet filerne
> er røde alle sammen. Findes der et andet prg. end MS eget??

De røde er netop dem du skal defragmentere, men det kræver at der er ledig
plads at arbejde på.

Forsøg at få 20% ledig...

Fra : kk

Dato : 10-09-04 08:22

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> Jeg har et NTFS drev, der ikke vil defragtmentere ordentligt, idet filerne
> er røde alle sammen. Findes der et andet prg. end MS eget??

> [...]
Prøv at se her:
http://www.diskeeper.com/coverpage.asp
mvh
kk