Tilpasse dette script
Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-09-04 08:41

Er der nogle, der kan se, hvordan jeg vil have dette script til
at fungere, og hvad fejlen er deri?

   <head>
      <title>Bruger</title>
      <script language="Javascript">
         function send_til(side) {
            return action = side;
         }
      </script>
   </head>
      <h1>Bruger</h1>
      <?php
      if (!empty($_POST['navn'])) {
         echo $_POST['navn']."<br/><br/>";
      }
      ?>
      <script language="Javascript">
      document.write("<form acion=\"action\" method=\"post\">");
      </script>
         <input type="text" name="navn"><br/>
         <input type="button" name="send_til" value="Rediger"
onsubmit="send_til(<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>)" >
         <input type="button" name="send_til" value="Send"
onsubmit="send_til(opret1.php)" >
      </form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-09-04 10:51

"Lasse Madsen" <Lass1987@hotmail.com> skrev

> Er der nogle, der kan se, hvordan jeg vil have dette script til
> at fungere, og hvad fejlen er deri?

Meget er jeg blevet beskyldt for, men ikke tankelæser. Var det ikke bedre,
om du forklarede, hvad du forventede af scriptet og hvad der faktisk sker.

Så er jeg sikker på, at en venlig sjæl vil prøve at hjælpe dig.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-09-04 13:59

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Meget er jeg blevet beskyldt for, men ikke tankelæser. Var det ikke bedre,
> om du forklarede, hvad du forventede af scriptet og hvad der faktisk sker.

Jeg vil prøve at lave en form, hvor man udfra valget mellem knapperne kan
vælge, hvilken side dataerne skal sendes videre til

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-09-04 15:05

Lasse Madsen wrote:

> Jeg vil prøve at lave en form, hvor man udfra valget mellem knapperne kan
> vælge, hvilken side dataerne skal sendes videre til

Det er en meget dårlig ide at ændre på form action på clientsiden via
javascript.

Du bør opsamle data på en side og derfra finde ud af hvad der skal ske
med det og på basis af det kalde forskellige funktioner f.eks. en
update, delete eller insert funktion.

Du bør ikke lave 3 sider som hver især håndtere disse opgaver. Benyt
istedet for funktioner og inklude funktionerne i selvsamme side.

Blot min mening

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-09-04 15:47

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> skrev i en meddelelse

> Det er en meget dårlig ide at ændre på form action på clientsiden via
> javascript.

Okay, hvordan vil du så bekræfte data på en side, og lave en knap, så du kan
ændre dem?
De skal gerne stå ved siden af hinanden, altså knapperne?

> Du bør opsamle data på en side og derfra finde ud af hvad der skal ske
> med det og på basis af det kalde forskellige funktioner f.eks. en
> update, delete eller insert funktion.

Det er også det, jeg gør

> Du bør ikke lave 3 sider som hver især håndtere disse opgaver. Benyt
> istedet for funktioner og inklude funktionerne i selvsamme side.
>
> Blot min mening

Den kører også udelukkende på en side, bortset fra når den sætter dataerne
ned i MySQL-databasen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-09-04 09:01

Lasse Madsen wrote:

> Okay, hvordan vil du så bekræfte data på en side, og lave en knap, så du kan
> ændre dem?
> De skal gerne stå ved siden af hinanden, altså knapperne?

Knapperne skal du give forskellige navne. Eksempel "btnUpdate" og
"btnDelete"

<input type="submit" name="btnUpdate" value="Gem" />
<input type="submit" name="btnDelete" value="Slet" />

På serversiden spørger du på om "btnUpdate" eller "btnDelete" har en
værdi. Den som brugeren har trykket på har en værdi. Så hvis brugeren
trykker på "Slet", vil "btnDelete" have værdien "Slet", mens "btnUpdate"
vil være tom.

> Den kører også udelukkende på en side, bortset fra når den sætter dataerne
> ned i MySQL-databasen

Det kode der sætter data ned i databasen skal du så samle i en funktion
som du kan kalde fra den éne side.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/