Hente en bestemt data
Fra : Niels

Dato : 09-09-04 14:39

Hvordan henter jeg en bestemt data fra en javascript-database:

var alder = new Array()
var navn = new Array()

alder[0] = "12";
navn[0] = "Niels";

alder[1] = "12";
navn[1] = "Niller";

Hvordan henter jeg en af dem?

document.write("Navn: " + navn[1] + ");

Duer ikke!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 09-09-04 21:38

> var alder = new Array()
> var navn = new Array()
>
> alder[0] = "12";
> navn[0] = "Niels";
>
> alder[1] = "12";
> navn[1] = "Niller";
>
> Hvordan henter jeg en af dem?
>
> document.write("Navn: " + navn[1] + ");
>
> Duer ikke!

Nej, du får sikkert en fejl?

For du har glemt at afslutte sidste del af strengen med citationstegn.

Det skal se sådan ud:

document.write"Navn: " + navn[1] + "");

Hvis du skal lave en JavaScript-database, ville jeg gøre det ved at oprette
et object:

function Person(navn,alder) {
this.navn = navn;
this.alder = alder;
}

personer = new Array();
personer[0] = new Person("Jens",32);
personer[1] = new Person("Ole",45);

Så kan det udskrives ved at bruge formen:
document.write(personer[0].navn + " er " + personer[0].alder + " år
gammel.");

Håber du kan bruge det til at bygge videre med.

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Niels

Dato : 10-09-04 05:30

Jonas Schmeltz Aaberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> gammel.");
>
> Håber du kan bruge det til at bygge videre med.

Takker meget