Linjeskift i mailformular
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-04 21:24

Hej NG

Jeg er ved at 'strikke' en mailformular sammen. Den skal kunne sende via
brugerens almindelige mailklient og det virker for så vidt også. Men
conten's indhold skal stykkes sammen af tre inputfelters indhold og jeg kan
ikke se, h.

Jeg har en stump javascript:

?subject=' + formdata.emne.value + '&body=' + formdata.navn.value +
formdata.email.value + formdata.teksten.value;

Indhold af formularfeltet 'emne' bliver godt nok lagt i mailens subject og
indholdet af formularens 'navn', 'email' og 'tekst' bliver så smidt i en
ubrudt linje content.

Jeg har så forsøgt at lægge et linjeskift ind:

?subject=' + formdata.emne.value + '&body=' + formdata.navn.value + '\n' +
formdata.email.value + '\n' + formdata.tekst.value;

Men det virker ikke - stadig en ubrudt linje. Hvordan kan jeg få puttet et
linjeskift ind mellem de tre inputs?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-09-04 19:57

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg har en stump javascript:
>
> ?subject=' + formdata.emne.value + '&body=' + formdata.navn.value +
> formdata.email.value + formdata.teksten.value;

Jeg har nu fået lagt en side ud, hvor hele formularen og javascriptet kan
ses:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/tomail.asp

Fra : Mogens Lind Hansen

Dato : 09-09-04 19:46

Hej Erik

dit script indeholder følgende linje i et javascript, som skal generere et
linjeskift i din mail-meddelelse:
...... formdata.email.value + '\n' + formdata.tekst.value; .....

linjeskift skal behandles af escape() - så virker de - i hvertfald hos mig:
...... formdata.email.value + escape('\n') + formdata.tekst.value; .....

med venlig hilsen
Mogens Lind Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-09-04 20:20

Mogens Lind Hansen wrote:

Hej Mogens

> [...]
>
> linjeskift skal behandles af escape() - så virker de - i hvertfald
> hos mig: ..... formdata.email.value + escape('\n') +

Den køber IE og Opera uden vrøvl. Mozilla ignorerer den ændring.

Dertil skal siges, at IE og Opera benytter Outlook Express til afsendelse,
mens Mozilla benytter sit eget postprogram. Er der tilfældigvis nogen her,
der ved, hvordan jeg kan ændre det i Mozilla

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-09-04 20:43

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> afsendelse, mens Mozilla benytter sit eget postprogram. Er der
> tilfældigvis nogen her, der ved, hvordan jeg kan ændre det i Mozilla

Mozilla har forresten også den sære ide, at den 'krypterede' modtageradresse
bliver sendt videre sådan - altså uden dekryptering.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-09-04 19:32

Erik Ginnerskov wrote:

> Den køber IE og Opera uden vrøvl. Mozilla ignorerer den ændring.

Efter at have ændret default mailklient i Mozilla [1], kom denne browser
også med. Der er mao. tale om, at det er Mozillas mailklient (og ikke
Mozilla browseren), der ikke kan håndtere den indlagte kode for ny linje.

[1] Se tråden 'set default mail client' i

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk