Form
Fra : bsn

Dato : 07-09-04 08:19

Hej NG
Kan det lade sig gøre at formens felter bliver tømt, og en
svarmeddelelse gives, når der klikkes Send(submit).
har i evt. lidt kode.
Hilsen
Bjarne

Fra : StenL

Dato : 07-09-04 21:54

> Kan det lade sig gøre at formens felter bliver tømt, og en
> svarmeddelelse gives, når der klikkes Send(submit).
> har i evt. lidt kode.

Er det ikke bare at gå til en side (redirect) med meddelelsen, og derefter
starte siden med formen op igen?
StenL

Fra : bsn

Dato : 08-09-04 07:29

"StenL" <stenL@officesupport.dk> skrev>
> Er det ikke bare at gå til en side (redirect) med meddelelsen, og derefter
> starte siden med formen op igen?
Mener du med i ASP ?
Har jeg prøvet...uden held, når jeg redirecter får jeg ikke sendt formen -
jeg tænkte om et javascript måske kunne klare
det....
Bjarne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 08-09-04 07:40

On Wed, 8 Sep 2004 08:29:07 +0200, bsn <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote:

> "StenL" <stenL@officesupport.dk> skrev>
> Mener du med i ASP ?
> Har jeg prøvet...uden held, når jeg redirecter får jeg ikke sendt formen

Mon det så ikke nærmere er et asp problem du har?
Jeg har ikke nogle problemer med at gøre ovenstående, så prøv i stedet at
spørge i:

--
Ryan Kristensen

Fra : StenL

Dato : 08-09-04 08:35

> Mon det så ikke nærmere er et asp problem du har?
> Jeg har ikke nogle problemer med at gøre ovenstående, så prøv i stedet at
> spørge i:

Ja det må det være. Det virker også fint hos mig.
/StenL

Fra : bsn

Dato : 08-09-04 09:50

"StenL" <stenL@officesupport.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må det være. Det virker også fint hos mig.
Må jeg se din kode...
Bjarne

Fra : StenL

Dato : 08-09-04 19:38

> Må jeg se din kode...
> Bjarne

<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.homepage.dk/sidesendt.htm">
- og på >sidesendt.htm< er så indsat:
content="5;url=http://www.homepage.dk/startside.htm">

/StenL

Fra : bsn

Dato : 09-09-04 19:03

"StenL" <stenL@officesupport.dk> skrev
> content="5;url=http://www.homepage.dk/startside.htm">
Tak, den del bruger jeg på min svarside...
Bjarne

Fra : bsn

Dato : 08-09-04 09:52

newssdzwscue3lx5hp@news.cis.dfn.de...

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 08-09-04 19:09

On Wed, 8 Sep 2004 10:51:30 +0200, bsn <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote:

> Må jeg se din kode...

<form action="" method="post">
</form>

Øverst ville jeg så indsætte noget asp, der tjekker om "mit_input" er
udfyldt, og indsætte det i en database eller hvor det skal bruges.

Hvis du laver en helt primitiv formular - som ovenstående - og sender den,
så bør felterne blive tømt.
Se f.eks. <http://ryankristensen.com/tests/form.html>

For at felterne ikke skal blive tømt er du nødt til at indsætte værdierne
igen med asp eller undlade at afsende formularen korrekt vha. noget
javascript.

--
Ryan Kristensen

Fra : bsn

Dato : 09-09-04 19:06

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev

> Øverst ville jeg så indsætte noget asp, der tjekker om "mit_input" er
> udfyldt, og indsætte det i en database eller hvor det skal bruges.
Jeg poster til en svarside, som ordner input til database...
> Hvis du laver en helt primitiv formular - som ovenstående - og sender den,
> så bør felterne blive tømt.
Den er ikke helt så primitiv, jeg evaluerer felter inden formen sendes.
Tak for inputtet.
Bjarne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 09-09-04 19:24

On Thu, 9 Sep 2004 20:05:41 +0200, bsn <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote:

> Den er ikke helt så primitiv, jeg evaluerer felter inden formen sendes.

Må vi se din kode, da det så må være den kode, du bruger til at validere
dit form-input, der forhindre formen i at blive sendt korrekt.

--
Ryan Kristensen

Fra : bsn

Dato : 09-09-04 20:06

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
newssd2n2jhq3lx5hp@news.cis.dfn.de...
> On Thu, 9 Sep 2004 20:05:41 +0200, bsn <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote:
> Må vi se din kode, da det så må være den kode, du bruger til at validere
> dit form-input, der forhindre formen i at blive sendt korrekt.
Kode begynd:
<%
Dato=request.Querystring("Dato")
Tid=request.Querystring("Tid")
%>
<head>
<title>BestilTid</title>
<!-- #include file="menu.asp" -->
</head>

<script language="JavaScript">
function setfocus(){
document.FrontPage_Form1.Navn.focus();
}
</script>

<form method="POST" action="_svartid.asp" language="JavaScript"
name="FrontPage_Form1">
&nbsp;<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" --><input
name="Dato" readonly="true" size="10" value="<%Response.Write Dato%>">
kl.
<input type="text" name="Tid" readonly="true" size="5"
value="<%Response.Write Tid%>"></td>
&nbsp;<!--webbot bot="Validation" s-display-name="Indtast dit navn"
b-value-required="TRUE" i-minimum-length="1" i-maximum-length="30" --><input
type="text" name="Navn" size="30" tabindex="1" maxlength="30"></td>
&nbsp;<!--webbot bot="Validation" s-display-name="Indtast dit
telefonnummer" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="8"
i-maximum-length="11" --><input type="text" name="Telefon" size="11"
tabindex="2" maxlength="11"></td>
&nbsp;<!--webbot bot="Validation" s-display-name="Indtast det tidspunkt
du bedst kan træffes på" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="4"
i-maximum-length="5" --><input type="text" name="Traffetid" size="5"
tabindex="3" maxlength="5"></td>
<input type="submit" value="Send bestilling til salonen" name="Send"
style="font-weight: 700"></font></td>
</form>

<!-- #include file="bund.asp" -->
kode slut:
Jeg redirecter nu til en evalueringsside, som kommer data i en database, og
det kører fint.
Men jeg får stadig ikke sendt en email, og tømt formfelterne.
Håber du kan hjælpe...
Bjarne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 12-09-04 14:17

On Thu, 9 Sep 2004 21:06:16 +0200, bsn <bsn_NoSpam_@oncable.dk> wrote:

[Snip -kode der indeholder serverside koder. ]

Det havde været væsentligt lettere hvis du havde givet et link til siden,
da jeg ikke er særlig interesseret i dine serverside koder.

> Jeg redirecter nu til en evalueringsside, som kommer data i en database,
> og
> det kører fint.
> Men jeg får stadig ikke sendt en email, og tømt formfelterne.

Så vidt jeg kan se, så bliver formen sendt til "_svartid.asp", i den fil
sætter du dataene ind i en database og sender en mail? Og redirecter til
den foregående side?
Jeg har aldrig beskæftiget mig med frontpage extenssions, så jeg ved ikke
helt hvad de laver ind imellem din kode, men det ville nok være en fordel
at nøjes med asp eller frontpage extenssions.
Den eneste måde du kan beholde de data, der er indtastet i en form, er
hvis du bruger javscript:history.go(-1) eller beder brugeren om at trykke
på browserens tilbageknap.
Hvis du laver et link til siden, så vil formfelterne være tomme (eller
have den værdi der er indtastet i feltets value).

Så hvordan redirecter du tilbage fra "_svartid.asp" til den side, der
indeholder formularen?
Det kunne også være meget interessant at se en test-side, hvor fejlen
opstår.

--
Ryan Kristensen

Fra : bsn

Dato : 13-09-04 19:04

"Ryan Kristensen" <ryankristensen@hotmail.com> skrev
> Så vidt jeg kan se, så bliver formen sendt til "_svartid.asp", i den fil
> sætter du dataene ind i en database og sender en mail?
Jeg sætter data ind i en database, ja, men kan ikke få sendt en email.
Har du evt. kode, som kan sende denne email

> Og redirecter til den foregående side?
Der bliver redirectet til forsiden.

> Jeg har aldrig beskæftiget mig med frontpage extenssions, så jeg ved ikke
> helt hvad de laver ind imellem din kode, men det ville nok være en fordel
> at nøjes med asp eller frontpage extenssions.
De evaluerer formfelterne, men det kan da godt være at jeg skal foretage
evalueringen på "_:svarside.asp", og så udelade FP Ext.

> [...]
> Hvis du laver et link til siden, så vil formfelterne være tomme (eller
> have den værdi der er indtastet i feltets value).
Jeg vil ikke beholde dataene i formen, blot have dem sendt til
"_:svarside.asp", og det bliver de også.

> Så hvordan redirecter du tilbage fra "_svartid.asp" til den side, der
indeholder formularen?
Det vil så blive med tilbageknappen.

> Det kunne også være meget interessant at se en test-side, hvor fejlen
opstår.
Der er sådan set ingen fejl - jeg mangler bare at få sendt en email med
formens data.
Hilsen
Bjarne