fujitsu låser
Fra : holgerd

Dato : 11-05-01 23:20

Hej alle i kloge hoveder i NG.

Jeg har købt en fujitsu 900 Mhz som ikke gider at spille det spil som jeg
vil !! Den vil gost spille kabale o.s.v. men lige så snart jeg forsøger at
spille et lidt mere alm. spil låser den, og jeg er nød til at trække stikket
ud.
Jeg har forsøgt at afmontere låget til kabinetet, men det hjalp lige fedt,
jeg har også haft formateret et par gange men med samme resultat hver gang.
Er der nogen som har oplevet det samme med den pågældende maskine ??
Fujitsu Siemens scaleo 900 Mhz RAM 128. Nvida TNT2

På forhånd mange tak for hjælpen
Thomas

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-05-01 17:00

holgerd skrev...

>jeg har også haft formateret et par gange men med samme resultat hver
>gang.

Problemet er sikkert gamle drivere især til grafikkortet. Eller måske en
forældet DirectX.

--
kent Oldhoj - Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Thomas G

Dato : 12-05-01 19:05

> [...]
> Er der nogen som har oplevet det samme med den pågældende maskine ??
> Fujitsu Siemens scaleo 900 Mhz RAM 128. Nvida TNT2

Der kan være mange årsager til dit problem:

Varme
Driver til grafikkortet
Driver til Motherboarded
Driver til AGP porten
(og så kan je gikke lige komme på flere)

Da du ikke skriver ret præcist hvad problemet er er her et gæt:
Driveren til dit grafikkort harmonerer af den ene eller anden grund ikke med
spillet.

Løsning:
Bruger du Win ME ? Hvis ja så har jeg gode erfaringer med at bruge den
driver Win ME har med fra Microsofts, da jeg hver gang jeg bruger en Nvida
driver har problemer med flere spil.

Bruger du ikke Win ME kan det være du skal opgradere den driver du bruger,
men som sagt med de få oplysninger du giver er det et problem at hjælpe.

Hjælper det ikke at skifte driver skal følgende oplysninger bruges for at
hjælpe lidt på problem løsningen

Motherboard (navn, chipset, evt installerede driver)
Grafikkort (driver version)
Spillet / spillene der ikke hvirker og præcist hvornår de giver op og
efterlader dig med en sort skærm.

mvh Thomas G

Fra : Schiller

Dato : 12-05-01 23:50

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen som har oplevet det samme med den pågældende maskine ??
> Fujitsu Siemens scaleo 900 Mhz RAM 128. Nvida TNT2

Kan det være at de spil du har kræver DirectX og du ikke har det indstaleret
?
Du kan prøve at hoppe en tur ind på Microsoft´s update server og få den til
at kigge efter hvad du mangler af evt spil drivere.
http://windowsupdate.microsoft.com/default.htm

Schiller