Delphi/Digital kamera
Fra : Thor

Dato : 11-09-04 21:30

Jeg søger et enkelt system, hvorfra man kan fjernstyre (et eller andet, -
Canon ,Olympus - whatever) digitalkamera inde fra sit delphi program og
hente billedfilen ud af kameraet, - det hele skal helst foregå uden man skal
røre ved selve kameraet. Er der nogen her, som har leget med sådan noget, er
jeg meget interesseret, og vil gerne betale nogle penge for et system.

mvh Thomas Riedel

(tr)(@)(logihouse).(dk)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 22:11

Hej,

Mit HP R707 kan indstilles til at optræde som et normalt eksternt drev
(á la en USB nøgle) og så er det ret ligetil med almindelig
filhåndtering. Måske dit kamera kan det samme?

hilsen
Uffe

Fra : Thor

Dato : 11-09-04 22:39

Hej Uffe

Yes, den er jeg med på.
Men kan du få kameraet til at tage et billede inde fra et delphi program?

mvh Thomas Riedrl

Fra : Harald

Dato : 11-09-04 23:05

"Thor" <thor@thor.thor> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> jeg meget interesseret, og vil gerne betale nogle penge for et system.

Er det meningen at kameraet skal virke som et web-camera hvor du så i delphi
programmet kan se det levende billede og så "klikke" når du vil tage et
still billede?

/HK

Fra : Thor

Dato : 12-09-04 14:13

Hej Harald

Ja, det ville være smart, men det er dog ikke nødvendigt.

Hilsen Thomas

Fra : Harald

Dato : 12-09-04 15:02

> Hej Harald
>
> Ja, det ville være smart, men det er dog ikke nødvendigt.

Jeg har brugt DSPack til et system der benyttes til at tage pas billeder. I
et vindue har man det "levende" billede til venstre og når man så trykker på
en knap så vises et still billede til højre som man så lige kan beskære og
derefter gemme.
Det kræver self. at kameraet understøtter Direct Show og DirectX, men en del
kameraer kan jo benyttes som web kamera så de understøtter måske Direct Show
og DirectX.

http://www.progdigy.com/

/HK

Fra : Thor

Dato : 12-09-04 16:24

Det lyder interessant.
Hvilket kamera bruges i dit system?

mvh Thomas Riedel

Fra : Harald

Dato : 12-09-04 18:48

> Det lyder interessant.
> Hvilket kamera bruges i dit system?

De steder det bruges benyttes alm. billige USB web-kameraer, men som sagt
mener jeg også at flere digital kameraer kan benyttes som web-cameraer.

/HK