p4s533 opstartsproblemer
Fra : H.Rasmussen

Dato : 11-09-04 18:37

Jeg kan ikke komme i kontakt med skærmen, når jeg starter op, men hører alle
drevene køre som de plejer... Jeg har prøvet at resette, men det hjælper
ikke...Har også prøvet andre grafikkort, alle sammen agp, er der et eller
andet jeg har overset, hvor indstillingerne til agp er henne???

Henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-09-04 21:04

On 2004-09-11, H.Rasmussen <h.rasmussen@telia.com> wrote:
> [...]
> ikke...Har også prøvet andre grafikkort, alle sammen agp, er der et eller
> andet jeg har overset, hvor indstillingerne til agp er henne???

Har det virket eller er det et nysamlet system?

Thomas

Fra : H.Rasmussen

Dato : 11-09-04 21:34

Det har fungeret hidtil, så skulle jeg slette nogle gamle driver til et
grafik, som ikke sidder i maskine, og da jeg ville genstarte, skete der ikke
noget....

Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-09-04 01:17

"H.Rasmussen" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse
> Det har fungeret hidtil, så skulle jeg slette nogle gamle driver til et
> grafik, som ikke sidder i maskine, og da jeg ville genstarte, skete der
> [...]
Prøv at genstarte i fejlsikret tilstand i stedet for. Så skulle den gerne
installere en standard driver. Du har åbenbart fået fjernet lidt rigeligt,
da du afinstallerede driveren.

Kurt

Fra : H.Rasmussen

Dato : 12-09-04 07:02

> [...]
> installere en standard driver. Du har åbenbart fået fjernet lidt rigeligt,

Øhhh, ´der er ingen kontakt til skærmen, så det bliver lidt svært....

Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-09-04 11:49

> Øhhh, ´der er ingen kontakt til skærmen, så det bliver lidt svært....
>

> Henrik

Ja, det kan der nok være noget om!
Men det vil så sige, at du heller ikke ser noget som helst på computeren
under start, herunder intet om bootprocessen m.m.
Derved kan vi udelukke, at det har noget at gøre med at du har pillet ved
driverne, idet de slet ikke er indlæst på dette tidspunkt.
Det må så være en hardwarefejl, hvor du f.eks. kan prøve at kontrollere om
skærmstikket sidder rigtigt. Han grafikkortet evt. rykket sig lidt. Tag det
ud og sæt det i igen.
Virker skærmen på en anden pc? Har du mulighed for at låne en anden skærm og
sætte til?
Er det ikke noget af ovenstående som kan løse problemet kan det være
strømforsyningen som ikke virker ordentligt og herefter begynder det nok at
blive lidt langhåret.

Kurt

Fra : H.Rasmussen

Dato : 12-09-04 12:03

Har nu fået prøvet et pci skærmkort, og nu kommer der opstartsbilled, men
med meldningen om, at der er bios checksum error, og no keyboard
present.....

Henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-09-04 12:33

On 2004-09-12, H.Rasmussen <h.rasmussen@telia.com> wrote:
> Har nu fået prøvet et pci skærmkort, og nu kommer der opstartsbilled, men
> med meldningen om, at der er bios checksum error, og no keyboard
> present.....

så går du ind i bios, og loader default værdier og gemmer disse. Genstarter
og ser om du kan få maskinen bootet. Sidder keyboardet ordenligt i?

Thomas

Fra : H.Rasmussen

Dato : 12-09-04 12:43

kan ikke komme ind i biosen p.g.a. at den ikke kan finde keyboardet....

Henrik

Fra : H.Rasmussen

Dato : 12-09-04 12:50

Virker som om, at der ikke kommer strøm til portene....
ps2 og usp

Henrik

Fra : Mads

Dato : 12-09-04 13:07

On Sun, 12 Sep 2004 13:49:36 +0200, "H.Rasmussen"
<h.rasmussen@telia.com> wrote:

>Virker som om, at der ikke kommer strøm til portene....
>ps2 og usp

Er det et USB keyboard ?

For så prøv med et PS2 keyboard.

Det problem har jeg selv på min lidt ældre maskine.
Hvis ikke USB keyboard er slået til i BIOS, så virker
keyboardet ikke før Windows er kørt ind og uden et
PS2 keyboard er det jo så ikke muligt at komme ind i
BIOS og ændre den indstilling.
Heldigvis har jeg et større lager af gamle keyboards.

mvh Mads

Fra : H.Rasmussen

Dato : 12-09-04 13:12

Har prøvet begge dele, og flere keyboard......uden held...alle andre ting i
pcen er også prøvet i andre pcér, så aner ikke, hvad jeg så skal prøve....

Henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-09-04 13:25

On 2004-09-12, H.Rasmussen <h.rasmussen@telia.com> wrote:
> Har prøvet begge dele, og flere keyboard......uden held...alle andre ting i
> pcen er også prøvet i andre pcér, så aner ikke, hvad jeg så skal prøve....

Har du prøvet at nulstille bios via clear/clr cmos jumper på boardet?

Thomas

Fra : H.Rasmussen

Dato : 12-09-04 13:34

> Har du prøvet at nulstille bios via clear/clr cmos jumper på boardet?

Har også prøvet det.... Kan man brænde sine porte af ved et uheld???

Skulle man kigge efter et nyt bundkort isteden for???

Henrik

Fra : Palle

Dato : 12-09-04 13:43

> Har også prøvet det.... Kan man brænde sine porte af ved et uheld???
>
> Skulle man kigge efter et nyt bundkort isteden for???

Eller en fagmand

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-09-04 14:00

On 2004-09-12, H.Rasmussen <h.rasmussen@telia.com> wrote:

> Har også prøvet det.... Kan man brænde sine porte af ved et uheld???

Ja.

> Skulle man kigge efter et nyt bundkort isteden for???

Afhængig af hvad du anser din tid for at koste i timen, så ja.

Thomas