MOT trække modtagere fra db til Jmail
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 11-09-04 16:53

Jeg har database "breve" i den er der en tabel "modtagere" med
div. email adresser. De der står i denne tabel skulle gerne
modtage en mail når formen udfyldes.
Hvordan får jeg hentet disse mail adresser ind? Jeg har kun
mulighed for at bruge Jmail.

Subject = Request.Form("overskrift")
Body = Request.Form("teksten")
Afsender = Request.Form("Mail")
set msg = Server.CreateObject("Jmail.Message")
msg.Logging = true
msg.From = afsender
msg.AddRecipient "her skulle gerne tilmeldte emils komme ind"
msg.Subject = subject
msg.HTMLBody = body
msg.Send ("mail.mailserver.dk")
IF err<>0 THEN
Response.Write("Error: &err.description")
End IF

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 12-09-04 08:08

Michael Tillgaard wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> modtage en mail når formen udfyldes.
> Hvordan får jeg hentet disse mail adresser ind? Jeg har kun
KLIP
Fik følgende til at virke:

Dim conn, rs, strsql, strconn
Dim strFrom, strSubject, strBody
Dim cmdData, strMailAddress

strFrom = "post@multibook.dk"
strSubject = request.form("overskrift")
strBody = request.form("teksten")

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strconn = "DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" &
Server.MapPath("breve.mdb")
conn.open strconn

Set cmdData = Server.CreateObject("ADODB.Command")
cmdData.ActiveConnection = conn

strsql = "SELECT Email FROM modtagere"

cmdData.CommandText = strsql
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open cmdData, , 0, 2

rs.MoveFirst

While Not rs.EOF

strMailAddress = rs("Email")

Set msg = Server.CreateObject("JMail.Message")
msg.Logging = true
msg.Silent = true
msg.From = strFrom
msg.FromName = "Multibook.dk"