Hvordan er din hund !
Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 11:59

Hvis nogen herinde har lyst til, at sende os et billede og give deres helt
egen beskrivelse af deres hunderace / blandningsracer, vil vi gerne have
lidt hjælp
til det.
Det kunne være sjovt, at få nogle racebeskrivelser fra folk, der
fortæller med egne ord, hvordan de selv oplever deres hund: Er den
arbejdsglad, doven,
børnevenlig, vagtsom, forsigtig, rolig, ivrig, legesyg, lærenem eller ej
osv.
Hvor meget opfører din hund sig, efter den alm. racestandard og hvordan er
en blandning af f.eks. Schæfer og Labrador.

Kig evt. her:

http://tjekmig.dk/hotornot/

Skriv også gerne, hvis hunden har døjet meget med sygdom.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-09-04 12:59

Buffy wrote:
> Hvis nogen herinde har lyst til, at sende os et billede og give deres
> helt egen beskrivelse af deres hunderace / blandningsracer, vil vi
> gerne have lidt hjælp

Jeg skal prøve at tage mig sammen, det er ellers en god ide/initiativ

> hvordan er en blandning af f.eks. Schæfer og Labrador.

Kan beskrives meget kort, verdens bedste hund

/Jens (med Lab/Schæferen Tyson)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 13:45

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal prøve at tage mig sammen, det er ellers en god ide/initiativ

Ja, jeg skal også have lavet en beskrivelse af Assi, men vi skulle jo lige
lære hende, at kende lidt bedre først.
Lige nu leger hun med naboens hyperaktive schæfer, der er på dagligt besøg.

> Kan beskrives meget kort, verdens bedste hund

LOL - det tror jeg gerne, ellers en lidt længere beskrivelse tak.
Hvad er det nu at, Angel er en blanding af ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-09-04 19:30

> LOL - det tror jeg gerne, ellers en lidt længere beskrivelse tak.

Bare rolig, jeg skal nok udbrede mig om alle Tyson's gode egenskaber

> Hvad er det nu at, Angel er en blanding af ?

Angel er an blanding af Rottweiler (faderen) og en Labrador, men hun
er jo kun knp et 1/2 år gammel så det er nok for tideligt med en "racebeskrivelse"
Men det tegner godt med hende, hun har et meget roligt temperament i forhold
til de Labhvalpe som vi møder men er ikke så skarp som flere Rotter jeg kender.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 11-09-04 14:00

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Kan beskrives meget kort, verdens bedste hund

NÆSTbedste Jens, næstbedste. Det har vi jo snakket om så mange gange før.
JEG har verdens bedste hund

Karina
og Vaks, der ligger og sover eftermiddagssøvn og snorker højlydt

Fra : Nana Sørensen

Dato : 11-09-04 14:25

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> JEG har verdens bedste hund
>
> Karina
> og Vaks, der ligger og sover eftermiddagssøvn og snorker højlydt

Der er det jo at i tager HELT fejl. For Peanut er jo den bedste. LOL

Mvh. Nana

Fra : Pwh

Dato : 11-09-04 19:33

> Der er det jo at i tager HELT fejl. For Peanut er jo den bedste.
> LOL
>
> Mvh. Nana

Ja ja, så længe i selv tror på det så fred værer med det
Hvis i mødte Tyson ville i straks give mig ret

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-04 18:59

> Ja ja, så længe i selv tror på det så fred værer med det
> Hvis i mødte Tyson ville i straks give mig ret

Så lad os møde ham, og selv bedømme

> /Jens

Camilla -der nu synes at hendes hunde også er verdens dejligste!

Fra : Pwh

Dato : 13-09-04 15:01

> Så lad os møde ham, og selv bedømme
>
> Camilla -der nu synes at hendes hunde også er verdens dejligste!

I kan allernådist for lov til at se misundeligt på ham her
http://tjekmig.dk/hotornot/blandingshunde/tyson_en_schaefer_labrador.php

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 11-09-04 23:29

On Sat, 11 Sep 2004 14:59:40 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

>"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
>[klip]
>
>NÆSTbedste Jens, næstbedste. Det har vi jo snakket om så mange gange før.
>JEG har verdens bedste hund

Du har ret så langt at Vaks er verdens bedste hund, men din Vaks er
bare en Vaks-wannabe!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-09-04 08:40

> Du har ret så langt at Vaks er verdens bedste hund, men din Vaks er
> bare en Vaks-wannabe!

Der var du nok vaks, Leyna

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 17-09-04 00:25

On Sun, 12 Sep 2004 09:40:13 +0200, "Pwh"

>Der var du nok vaks, Leyna

Høhø... Med den tid det har taget mig at svare er jeg vist ikke særlig
Vaks!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-09-04 15:10

Hejsa

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nogen herinde har lyst til, at sende os et billede og give deres helt
> egen beskrivelse af deres hunderace / blandningsracer, vil vi gerne have
> lidt hjælp

Jeg havde lyst, og har hermed sendt det til dig, håber du kan bruge det til
noget

mange hilsner fra
Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 15:50

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:chv106$jsn$1@news.cybercity.dk...

Hej Bolette !

> Jeg havde lyst, og har hermed sendt det til dig, håber du kan bruge det
til
> noget

Kanon godt billede af Nicki, som nu er kommet på, som den første. Tak
for det.
Her er han så :

http://tjekmig.dk/hotornot/dansk_svensk_gaardhund/nicki.php

Vi har en stemmeboks på siden, vi gerne vil bruge, men hvad skal folk stemme
om ?
Eks.:
Stem på om denne hund, har de egenskaber du leder efter hos en hund ?
Stem på om denne hund er en god familiehund / jagthund / udstillingshund
osv. ?
Stem på om denne hund, er en hund du kunne finde på at købe ?
Stem på om denne hund, er god til børn, nybegyndere ?
Stem på om denne hund er sød

Forslag er meget velkomne !

Eller skal vi bare fjerne stemmeboksen ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anita

Dato : 11-09-04 18:06

> [...]
>
> "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde lyst, og har hermed sendt det til dig, håber du kan bruge det

Hejsa

Jeg har også sendt af mine to flatter.
De er verdens absolut skønneste hunde

Hej fra
Anita

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 18:46

"Anita" <anitaosk"FLAT@"COATED"hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> Jeg har også sendt af mine to flatter.
> De er verdens absolut skønneste hunde

Hej Anita !

Dejlige hunde Tak for hjælpen.
Dine hunde kan findes her:

http://tjekmig.dk/hotornot/flat_coated_retriever/ricco_og_blacky.php

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 12-09-04 08:31

Hej
Jeg har verdens bedste hund, hun hedder Pippi og er 5 år. Hun er en blanding
af en flatcoated og golden retriver. Hun er godheden selv, elsker når vi har
børn på besøg. I 5 år har vi kun haft hende, men så den 28 juli fandt min
mand en lille killing, der var sat udfra en bil, han tog den med hjem og den
var kun 3-4 uger. Jeg tog den med op, i starten gik Pippi bare ud af stuen,
men i dag er de perle venner og jeg kan gå fra dem og lade dem være sammen
og hun gør ikke "Lille Elvis" noget. Hun har heller aldrig gjort de andre
katte ude i gården noget. Andre dyr som pindsvin lader hun også være. Vi har
aldrig gået på skole med hende eller trænet, men alligevel lystre hun. Så jo
min Pippi er verdens bedste hund. Vi har også Stella, der bor over på den
anden side af gangen og er Oldes, min Mor, men hun er en helt anden
historie. I kan se Pippi på dette link
http://www.alice-trauelsen.dk/pippi.htm

--
Mange hilsner
Alice

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-04 11:05

"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min Pippi er verdens bedste hund. Vi har også Stella, der bor over på den
> anden side af gangen og er Oldes, min Mor, men hun er en helt anden

Hej Alice !

Du må da meget gerne sende et billede og en beskrivelse af Pippi til os.
Vores mail her i NG er gyldig, du skal bare lige rette snabel a.

Hvordan går det forøvrigt med Lille Elvis ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anja Bjerke

Dato : 23-09-04 17:26

Buffy wrote:

> Mvh. www.tjekmig.dk

Nå er også Rolly (gravhund) og Thilde (blandingshund) på plass!

Hilsen Anja

Fra : Mus

Dato : 12-09-04 13:54

Buffy <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4142da95$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>
> Kig evt. her:
>
> http://tjekmig.dk/hotornot/
>
> Skriv også gerne, hvis hunden har døjet meget med sygdom.

Hmm ja hvordan er min Gizmo.
Han er et kæmpe legebarn på 7½ år. En Boxer bliver ladrig voksen.
Han er rolig og lydig(hvis der ikke lige opfordres til leg). Men uanset hvor
lydig han er og hvor godt han klarer sig til prøver, kan man aldrig helt
stole på en boxer. De kan nemlig pludelig få en såkaldt "hjerneblødning" og
så går der altså hvalp i ens hund. Der skal hoppes og danses og fjolles
rundt. Men det er netop det vi boxereejere finder charmerende ved boxere.
Boxere er altid glade.
Gizmo er super super til børn. Han byder sig selv til som rygstøtte overfor
børn, der ikke sidder helt sikkert endnu. Han viger ikke fra deres side.
Hvor de er, er han.
Er børn bange for ham og det sker af og til pga hans størrelse og at han
snakker. Så lader han dem først være i fred og så nærmer han sig lige så
langsomt. Han opgiver ikke og det kan være hans eneste ønske i mange mange
timer, at det barn skal kunne lide ham. Han lægger sig ned og kravler lige
så langsom hen til dem. Skriger de ved dette, kravler han en smule tilbage
eller lægger hovedet ned og lukker øjnene til de er rolige igen. Vi har bare
set det så mange gange og hver gang er børnene endt med at kysse og kramme
ham og hans hale har dasket begejstret. Børnetække er også meget typisk for
boxere.
Beder vi ham stoppe hans tilnærmelseforsøg, stopper han - men kun for en
tid. Så vi skal sige det flere gange.

Hvad ellers jo han er meget rolig og en lidt for stor skødehund. Og han er
absolut ingen vagthund.
Han elsker gæster.

Ulemper ved ham. Ja - omend jeg næsten ikke vil indrømme det. Han kan ikke
med alle hanhunde desværre. Han er en meget stærk hanhund og han finder sig
ikke i at blive domineret af andre hanhunde. Viser de underdanighed er der
ingen problemer, så det er kun stærke hunde han resagerer på. Tæver må gøre
alt ved ham. Han er en gentleman - øh hund.

Heldigvis acceptere han åbenbart alle hunde vi lukker ind i huset uanset
deres køn. det ligesom at hvis vi har sagt go for hunden, jamen så
accepterer han den. Også hanhunde og de må endda spise af hans madskål og
knurre af ham.

Vi har ham med alle steder og han er altid velkommen, hvor vi kommer frem,
fordi han er så rolig og velopdragen. Vi tager et tæppe med og her kan han
ligge en hel aften medmindre han får besked på andet fra en eller anden.

Når vi leger med ham stopper han i løbet af ca 5 sek på kommandoen slut.

Ja og hvad af alt dette er så typisk for boxere. Oftest det meste - men
vores er nok roligere end mange boxere. Mange boxere er så glade og fjollede
og ret aktive.

Som i kan se er min hund bare den bedste. Men sådan skal man da have det med
sin egen hund. Det skal jo være den bedste hund i ens egne øjne.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 11:32

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm ja hvordan er min Gizmo.

> Som i kan se er min hund bare den bedste. Men sådan skal man da have det
med
> sin egen hund. Det skal jo være den bedste hund i ens egne øjne.

Hej Mus !

Må vi bruge din tekst om Gizmo og har du et billede af ham ?

Mødte en boxer, da jeg var barn. Var lidt utryg ved den, for den så jo sur
ud.
Den viste sig dog, at være jordens gladeste hund...meget legesyg og kælen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mus

Dato : 13-09-04 17:18

Buffy <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41457753$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> ud.
> Den viste sig dog, at være jordens gladeste hund...meget legesyg og kælen.

Hej

Ja det kan du lige tro I må. Skal prøve at finde et billede.

Jeg kender godt det der med at folk lige bliver lidt bange først.
Sådan en boxer kan jo godt have udseendet lidt imod sig.
Men vi synes selvfølgelig han ligne den dejligste bamse.

Ja det er lige sådan boxere er. Jordens gladeste hund ... meget legesyg og
kælen.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 19:58

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det kan du lige tro I må. Skal prøve at finde et billede.

Takker

Gizmo er nu beskrevet her:

http://tjekmig.dk/hotornot/boxer/gizmo.php

Vi mangler stadig flere beskrivelser af hunde, så bare send....

Mvh. www.tjekmig.dk