Fastnet i USA med danske apparater??
Fra : H.G

Dato : 11-09-04 09:03

Hej NG

Jeg flytter til USA om nogle uger og er lidt i tvivl om mine
fastnetapparater virker der (telefon, fax, svarer mm.)
Håber nogen her i gruppen kender til det amerikanske system.

Mvh. Henrik

Fra : rk

Dato : 11-09-04 11:52

Jeg brugte 3-4 forskellige danske apparater uden problemer for 5-10 år
siden - bortset fra stikket naturligvis.

rk

Fra : H.G

Dato : 11-09-04 22:52

Ok. De kommer med i kufferten.

Tak for svaret

Fra : Soren Rathje

Dato : 12-09-04 11:29

H.G wrote:
> [...]
> fastnetapparater virker der (telefon, fax, svarer mm.)
> Håber nogen her i gruppen kender til det amerikanske system.

Både USA og Danmark bruger 600 OHM terminering så intet problem der.

Vis Nummer kommer ikke til at fungere.
Danmark bruger et DTMF baseret system hvor info kommer før første ring
hvorimod USA bruger et FSK baseret system hvor info kommer mellem 1. og
2. ring.

Note:
ISDN2 (BRI) er for de fleste Bell's "en by i rusland" og kan være næsten
umulige at få fat i hvorimod T1's (eller Fractional T1's) er almindeligt
brugt. På mange punkter er USA et U-land i forhold til Danmark på
telefoni siden.

God flytning.

/Søren

Fra : John

Dato : 13-09-04 08:23

"Soren Rathje" <soren%lolle.org@spam.me> skrev i en meddelelse

> [...]
> umulige at få fat i hvorimod T1's (eller Fractional T1's) er almindeligt
> brugt. På mange punkter er USA et U-land i forhold til Danmark på

Men rent teknologisk er de lysår foran Danmark - vi kan bare godt li' at
fortælle os selv hvor dygtige vi er

Fra : Soren Rathje

Dato : 13-09-04 16:38

John wrote:

> Men rent teknologisk er de lysår foran Danmark - vi kan bare godt li'
> at fortælle os selv hvor dygtige vi er

Hvilken planet er du lige faldet ned fra ??

Fra : John

Dato : 21-09-04 14:10

John wrote:

> Men rent teknologisk er de lysår foran Danmark - vi kan bare godt li'
> at fortælle os selv hvor dygtige vi er

Hvilken planet er du lige faldet ned fra ??

*** Såmænd Silicon Valley i Californien. San José nærmere betegnet! Hvor jeg
i 2 år arbejde som elektronik mekaniker for vel ca. 10 år siden nu, og
derefter i en årrække i software branchen.

Hvad med dig - hvilken baggrund har du i branchen, for at kunne udtale dig
om hvor langt foran vi er i forhold til Silicon Valley og USA, i det hele
taget?

Fra : John

Dato : 21-09-04 14:14

John wrote:

> Men rent teknologisk er de lysår foran Danmark - vi kan bare godt li'
> at fortælle os selv hvor dygtige vi er

Hvilken planet er du lige faldet ned fra ??

Og nu arbejder jeg bare som teleadministrator og programmerer og servicerer
telefoncentraler (MD110) og mobilnetværk i en (relativ) lille virksomhed med
blot 700 lokalnumre og 200 mobilterminaler.

/John